Skip to main content

קלאסי ואלגנטי, כפרי מעץ מלא מסיבי, עתיק או מודרני מעוצב בקוים נקיים – לא משנה איזה שולחן עבודה תבחרו לקנות, העיקר שיהיה לכם נוח לעבוד לידו.

שולחנות עבודה הם הרהיט השימושי ביותר עבור רוב האנשים במהלך שעות ארוכות ביומיום. בין אם העבודה היא במחשב או על נייר, בקריאה או בכתיבה – אנחנו מבצעים אותה בישיבה ליד שולחן כתיבה או שולחן מחשב והוא, יחד עם הכיסא שעליו אנחנו יושבים, יקבע אם נוח לנו או לא. הגובה של השולחן מהווה גורם משמעותי בנוחות ובבריאות של הגוף. ניתן להבין זאת כאשר משווים את המבנה והגודל של שולחן קפה, שולחן אוכל או שולחן בר למשל, לכולם מטרות שונות ובכולם הגובה אשר נקבע בהתאם לסוג הישיבה האופייני לפעולה הספציפית.

שולחנות עבודה

גובה שולחן העבודה ויציבה נכונה

מעבר לסוגיית הנוחות והאפקטיביות במה שאנחנו עושים, גובה שולחן העבודה נועד בראש ובראשונה לשמור על הבריאות שלנו, כיוון שבניגוד לשולחנות אחרים אנחנו אומרים לבלות זמן ממושך בישיבה לידו. הישיבה הממושכת מהווה אתגר מרכזי בתחום ארגונומיה משרדית והיא זכתה לתשומת ליבם של חוקרים רבים אשר ניסו לשפר את סביבת העבודה שלנו. יציבה נכונה בעת העבודה באופן ישיר משפיעה על כיווץ השרירים השונים וכיפוף הגב. גובה שולחן עבודה תקין אמור לשמור על הגב, הרגליים הידיים והכתפיים בתנוחה הנכונה ובכך למנוע בעיות בריאותיות.

שולחנות עבודה בסגנון עתיק

הגב

כדאי לבחור את גובה שולחן העבודה כך שהגב יהיה זקוף בזמן הישיבה, ויחד עם זאת גם נשב בנוחות וללא יצירת מתח בשרירי הגוף השונים.

הרגליים

המיקום האידאלי של הרגליים הוא על הרצפה כאשר הברכיים בזווית של 90 מעלות.

הכתפיים והידיים

בכל הנוגע לידיים ולחגורת הכתפיים (שמושפעת מהידיים וממיקום המרפקים באופן ישיר), הדרך הפשוטה לבדיקת התנוחה היא להניח את המרפקים על השולחן ולנסות ולהבין אם זה לא גורם למשיכת הכתפיים כלפי מעלה, דבר שגם משפיע על הגב והצוואר.
שולחנות עבודה כפריים

חישוב גובה שולחן העבודה

אלו הם הפרמטרים אשר שימשו את האדריכל המפורסם בשם לה קורבוזיה בקביעת החוקיות של ה"מודולור", מסמך אשר מנחה יצרני רהיטים ברחבי העולם בכל הקשור למידות והארגונומיה. על פי ה"מודולור" גובה שולחן העבודה נקבע בהתאם להנחת היסוד שאומרת כי לאדם ממוצע שגובהו 175 ס"מ, יתאים שולחן כתיבה שגובהו נע בין 60 ל-70 ס"מ. ומכך נגזרת הנוסחה שתקפה לכל אדם שאומרת כך:

גובה שולחן העבודה = גובה האדם בסנטימטרים כפול 75, חלקי 175.

נוסחה זו מאפשרת לחשב את גובה שולחן העבודה האופטימלי עבור כל אדם – נמוך, גבוה, או ילד, בהתאמה אישית. במקרים בהם שולחן העבודה משמש כמה אנשים בבית או במשרד כדאי לחשוב על פתרון בו ניתן להתאים את גובה הישיבה לגובה השולחן באמצעות שרפרף לרגליים וגובה הכיסא. שיטה זו יכולה לשמש גם פתרון עבור ילדים שנמצאים בתהליך גדילה מהיר, במקום לקנות כל שנה שולחן כתיבה חדש עבורם.

עכשיו, כשאתם יודעים מהו גובה שולחן הכתיבה שאתם זקוקים לו, נותר רק לבחור לכם שולחן מקולקציית שולחנות עבודה מעוצבים של גלריית וסטו.

שולחנות עבודה מודרניים

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...