Skip to main content

איך נסיר כתמים מרהיטי עץ? חידוש רהיטים מעץ מלא שנפגעו מחום, רטיבות ובלאי טבעי.

כאשר ברהיט עץ מלא נוצרים כתמים בשל חפצים חמים או מים, או סדקים בשל בלאי טבעי, ניתן להחזיר אותו למצב בו ייראה כמו חדש. בוידאו זה, ליאון מגלריית רהיטי עץ וסטו מדגים כיצד ניתן לשפץ קונסולה מעץ מלא שניזוקה.

כדי להחזיר את הרהיט למצבו המקורי, מתחילים משיוף המשטח בעזרת נייר שיוף או מלטשת חשמלית. המטרה היא להסיר את שכבת הצבע והלכה ושכבה דקה מהעץ הישן. עם המלטשת עובדים בתנועות מעגליות ולא לוחצים בה על העץ במקום אחד, כדי שלא להוריד יותר מדי עץ, עד שמגיעים לשכבת עץ טבעי.

תיקון סדקים ברהיט עשוי עץ מלא
בסדקים, שנוצרים כתוצאה מהתכווצות והתרחבות טבעיות של העץ המתרחשות בחילופי טמפרטורות, אפשר לטפל בעזרת “עץ פלסטי”, חומר מיוחד שנמכר בחנויות “טמבור” וניתן להשיגו בגוונים שונים. מערבבים את החומר בעזרת שפכטל וממלאים איתו בעדינות את הסדק. אם הסדק רחב, יש לעבור על המילוי מספר פעמים. החומר נכנס פנימה, מתקשה ומחבר בין חלקי העץ. משאירים את המילוי להתקשות כמה שעות, ואחר כך עוברים על המשטח שוב במלטשת או בנייר שיוף.

תיקון שינויי גוון בריהוט מעץ מלא
לאחר שתיקנו את הסדקים, משתמשים בצבע “בייטס”, שניתן למצוא בחנויות “טמבור” בגוונים שונים שאותם מתאימים לגוון הרהיט. צובעים בו את משטח העץ בעזרת חתיכת נייר או מברשת, בתנועות שתואמות את הטקסטורה של העץ. אחרי הצביעה ניתן למרוח על הרהיט לכה מים, כדי לשמר את הצבע.

לטיפול בכתמים קטנים ברהיטים, ניתן לערבב פוליטורה עם קצת צבע “בייטס” בגוון הרהיט, ואחרי שיוף עדין עוברים מספר פעמים עם התערובת על הרהיט, עם כיוון הטקסטורה של העץ. במקרה כזה אין צורך בלכה.

וסטו, עץ מלא השראה, יכולה לשפץ עבורך את הרהיט שנפגע. צוות הנגרייה שלנו מיומן בעבודת חידוש רהיטי עץ מלא.

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...