Skip to main content

עיצוב הבית מתחיל ביצירת פתרונות אחסון נוחים, אסתטיים ופונקציונליים, וזאת מכוון שרהיטים המשמשים לאחסון קובעים את איכות המגורים וגם, במידה רבה, את האופי והאווירה של חללי הפנים. לכן, תכנון ועיצוב הארונות אמור להתבסס על הצרכים האישיים וטעמם האסתטי של בני הבית. בבחירת הארונות, מומלץ להתייחס למספר שיקולים מרכזיים: גודל ומבנה הארון, איכות החומרים והגימור, סגנון העיצוב ותנאיי הפונקציונאליות.

מאחסנים עם סטייל
ארונות אחסון, ארונות בגדים וארונות ויטרינה עשויים להוסיף איכות עיצובית בעלת נוכחות מרשימה למראה הכללי של הבית. באם תבחרו בארונות מעץ מלא בסגנון כפרי, רטרו, קלאסי או מודרני, חשוב שהמוצר ישתלב באופן הרמוני עם שאר הרהיטים וחפצי הדקורציה שבחלל. כך למשל, לבית קרקע מעצב בסגנון כפרי, הממוקם בסביבה טבעית, יתאימו ארונות מעץ מלא בגוונים טבעיים ובמראה גולמי שלפעם. בית אופנתי בעיצוב בוהמייני עם "טאצ'" אומנותי, כדאי לרהט בארונות רטרו בעלי אופי כריזמטי או בארונות מעץ ממוחזר במראה לא שגרתי. עיצוב פנים מודרני בסגנון היי טק "מזמין" ארונות בקווים ישרים ומינימליסטיים המשלבים אלמנטים מטאליים מתכתיים. להשגת מראה אקזוטי מומלץ להשתמש בארונות עץ מלא ממזרח הרחוק (הודו, אינדונזיה, טיילנד), המאופיינים בגילופי עץ אותנטיים. כדי להעניק לחלל מראה אלגנטי ומהודר, מומלץ לבחור בארון מאסיבי בעיצוב אירופאי קלאסי בקווים ישרים ומדויקים.

ארונות מעץ מלא

ארון בגדים מרווח ומתוכנן נכון לא יתפוס מרחב גדול מדי ויעניק לחלל מראה פתוח ונושם. ואילו יש לארון גם יכולת לקחת חלק בקונספט של כל הבית, הזדמנות לאמירה עיצובית, דבר שאינו מתאפשר אם בחרתם לבנות חדר ארונות במקום ארון שהוא רהיט. ארונות מרווחים, בעלי מדפים ומגירות פנימיים, הניצבים בכניסה, בסלון, בחדרי השינה או והעבודה, אמורים לספק פתרונות אחסון אופטימליים ולהעניק לחלל מראה מעוצב, חינני ופתוח. הבחירה במידות ובצורת הארון תלויה ברובה בגודל וארגון המבנה, בו הארון ימוקם. הארון "הנכון" אינו מעמיס על החלל ומאפשר גישה נוחה לכל נקודה בחדר.

פתרונות אחסון נכונים אינם דורשים רהיטים גדולים ומסיביים – בעזרת חשיבה "חכמה" ויצירתית ניתן לנצל מרחב בצורה יעילה ולרהט אותו בחפצי אחסון קומפקטיים שיעשו את העבודה. כך, למשל, במבועה צרה בכניסה לבית כדאי למקם ארון אחסון עם דלת אחת ובחלל שמתחת לגרם המדרגות אפשר להציב קופסת אחסון או שידה נמוכה ורחבה.

ארונות אחסון צריכים להתאים גם לאופי וסגנון החיים של הדיירים. משפחה עם ילדים קטנים תעדיף ארונות פרקטיים עם תנאי בטיחות ותחזוקה מרובים. לזוגות צעירים ודינמיים המתגוררים בדירות אורבניות קטנות נמליץ על ארון עץ מלא קל וקומפקטי במראה נונשלנטי. לעומת זאת, לדיירים "סולידיים" המתגוררים בבית גדול מרובה חפצים, נציע ארונות ענק עם ניצול מירבי של שטח פנימי.

ארונות עץ ממוחזר

למה ארונות עץ מלא?

ענף הריהוט מציע כיום מבחר רחב של ארונות בעיצובים שונים, הבנויים משלל סוגי העצים: טיק, אלון, זית, אורן, דובדבן, איקליפטוס, אגוז ועוד. בניגוד לרהיטים מעץ תעשייתי, ארונות מעץ מלא מאופיינים באיכות גבוהה, בעמידות לאורך השנים ובמראה טבעי ויוקרתי. בנוסף לכך, ארונות מעץ מלאכותי הבנויים מלוחות סנדוויץ, שבבית, MDF וכו', מיוצרים בתהליך כימי בשימוש בדבקים ולעיתים פולטים גזים מסוכנים שאינם בריאים לאדם ולסביבה. ארונות מעץ מלא ממחוזר אשר הפכו לפופולאריים בשנים אחרונות, אינם פוגעים במרקם האקולוגי הרגיש של הסביבה הטבעית ובנוסף, ומאופיינים במראה מעניין ולא שגרתי. על כך, ההמלצה הגורפת של רוב המעצבים היא לבחור בארונות מעץ מלא או בארונות מעץ מלא ממוחזר.

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...