Skip to main content

יצירת פינת עבודה ביתית פונקציונלית, המאפשרת ריכוז ומעוררת השראה, הינו תנאי חיוני להגברת הפרודוקטיביות של כל מי שעובד מרחוק.

בעידן פוסט קורונה, הרגלי העבודה של רבים מאיתנו עוברים מהפך משמעותי. אם בעבר העבודה מהבית הייתה נחלתם של פרילנסרים, הרי שהיום יותר ויותר שכירים, מתכנתים ועד לאנשי תמיכה ושיווק מאמצים קונספט של עבודה מרחוק, הן באופן חלקי והן באופן מלא. לעבודה מרחוק יש לא מעט יתרונות, ביניהם שעות עבודה גמישות, חיסכון זמן וכסף על נסיעות מייגעות, עמידה בפקקים ויכולת לעצב את דפוסי העבודה באופן אישי. אולם, על מנת להפוך את העבודה מרחוק פרודוקטיבית, יש לבנות סביבת עבודה בצורה נכונה, הן מבחינה ארגונומית והן  בהתאם לאופי וסגנון עבודה אישיים.

שולחנות עבודה>

שולחנות עבודה מודרניים

טיפים ליצירת סביבת העבודה הביתית האידיאלית

לסביבת עבודה ביתית אידיאלית יש משמעויות רבות. זהו מרחב נגיש, נוח ואסתטי, הבנוי מתוך המודעות לבריאות הפיזית, שמאפשר עבודה פרודוקטיבית, תוך מימוש כישורים מקצועיים, מעורר יצירתיות, מסייע לשמור על ריכוז והתמקדות במשימה. מרחב שנעים להיות בו, שיש בו תנאים להפסקות המונעות עייפות ומשחררות עומסים פיזיים ונפשיים. 

בניה של סביבת עבודה ביתית מסוג זה מתבססת על מספר שיקולים, ביניהם מציאת מיקום אידיאלי, שימוש בכללי ארגונומיה בבחירת הריהוט, אביזרי עבודה ותאורה, ארגון בהתאמה אישית, יישום טכנולוגיות חדשניות ושיטות פסיכולוגיות המסייעות לשיפור מצב הרוח ושקט נפשי. כמו כן, חשוב לזכור כי סביבת העבודה אמורה להיות דינאמית, המתאימה את עצמה לצרכים שלנו, אשר יכולים להשתנות עם הזמן.

שולחנות עבודה כפריים

מציאת מקום אידיאלי לפינת עבודה ביתית

בחירת המיקום עבור סביבת עבודה ביתית היא תנאי בסיסי ליצירת דפוסי עבודה פרודוקטיביים. חשוב לזכור כי המרחב בו ימוקם שולחן הכתיבה  צריך להיות שקט, ללא גירויים והסחות דעת. אור טבעי הוא נכס יקר ערך, מכיוון שהוא לא רק משפר את מצב הרוח אלא גם מפחית את עומס העיניים. על כך, מומלץ למקם שולחנות כתיבה ליד חלון כדי לנצל את האור הטבעי במהלך היום.

שיקולים ארגונומיים ביצירת תחנת עבודה ביתית

השקעה בריהוט ואביזרים ארגונומיים הינה חיונית לשמירה על הבריאות והנוחות הפיזית. על כך, יש לבחור כיסא נוח עם תמיכת גב ומותניים טובה, שולחן כתיבה מתכוונן המאפשר לעבור בין ישיבה לעמידה, מקלדת ועכבר המקלים על תנוחת שורש כף היד. כמו כן, מומלץ להשקיע בפתרונות תאורה מתכוונים המאפשרים שליטה בעוצמת האור, אשר ימנעו עומס מהעיניים ויסייעו בשמירה על הריכוז.

סדר וארגון כתאי בסיסי לשיפור הריכוז והפרודוקטיביות

סביבת עבודה עמוסה עלולה לפגוע ביכולת הריכוז והיצירתיות. לכן, יצירת פינת עבודה ביתית איכותית מצריכה סדר וארגון מופתיים. מומלץ להשקיע בפתרונות אחסון איכותיים, כגון מדפים, מגירות וארונות. יש להשתמש בממשקים ביתיים לארגון כבלים, מטענים, ומתקנים טכנולוגיים.

פינת עבודה ביתית

עיצוב בהתאמה אישית

עיצוב בהתאמה אישית, תוך יצירת מראה אסתטי נעים ומעניין, מהווה דרך מצוינת להגברת היצירתיות ושלווה נפשית. כדי ליצור אווירה חיובית ותומכת, כדאי למקם בפינת העבודה עציצים, אביזרי נוי אהובים, לתלות על הקיר תצלומים ותמונות ואף להדביק מדבקות עם ציטוטים מעוררי השראה ומוטיבציה. 

ואם כבר בעציצים דיברנו, אז נוסיף כי צמחים נדרשים בפינת העבודה שלכם לא רק למטרות אסתטיות. למעשה, הם משפרים את איכות האוויר ויוצרים תחושה מרגיעה, מרעננת ומעצימה.

שימוש בכלים טכנולוגיים 

מומלץ להשקיע במכשירים טכנולוגיים חדשניים אשר ישפרו את זרימת העבודה והפרודוקטיביות. כך, יש לבחור מחשב ויישומים דיגיטליים מתקדמים ומסך איכותי המפחית את עומס על העיניים, להזמין חיבור אינטרנט מהיר ואמין ולרכוש ציוד היקפי יעיל אשר נדרש לביצוע המשימות המקצועיות.

טיפול בהפרעות רעש

אם אתם עובדים בסביבה רועשת או מתמודדים עם הסחות דעת הנובעות מגירויים קוליים, רכשו אוזניות ביטול רעשים. באמצעות חסימת רעש לא רצוי, תוכלו ליצור מרחב שקט שיסייע לכם להישאר ממוקדים לאורך הזמן.

שימוש בכלים לניהול זמן

כדי להתמודד עם דחיינות – האויב הגדול של עבודה מהבית ולנהל את הזמן ביעילות, מומלץ לאמץ כלים ייעודיים, פיזיים או דיגיטליים, כגון יומנים, פתקים לרשימת מטלות או אפליקציות לשיפור הפרודוקטיביות. כלים אלה ימנעו היווצרות של תחושת העומס והבלבול ויעזרו לכם להישאר ממוקדים במטרה ולעמוד בזמנים. 

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...