Skip to main content

השימוש בעץ ממוחזר ידידותי לסביבה ומעניק אופי ועיצוב ייחודי לרהיט

בשנים האחרונות בולטת מאוד חשיבותו של הנושא האקולוגי. גם בעולם הרהיטים מייחסים לזה חשיבות מאוד גדולה, מקפידים על ייצור רהיטים שעשויים מחומרי גלם שלא פוגעים בסביבה ומשתדלים לשמור על שיטות ייצור שיפגעו בסביבה כמה שפחות.

סלון מרוהט ברהיטי עץ ממוחזר

גם מלא וגם ממוחזר

העץ המלא משתלב יפה בתוך המגמה הזאת, בניגוד למה שחושבים, כי היצרנים משתדלים לבחור רק בעצים שמגדלים אותם לצורך תעשיית הרהיטים.

הטרנד החזק ואולי גם היפה ביותר בתחום הזה הוא שימוש בעץ ממוחזר, שלא נכרת לצורך תעשיית הרהיטים. אלה עצים שהשתמשו בהם לפני 30-80 שנה לצורך בניית מחסנים, סירות, בתים ומבנים שונים. בדרך כלל מדובר בעץ טיק, שהוא עץ חזק מאוד ועמיד לאורך שנים. עם השנים פירקו את המבנים, הקציעו את העץ מחדש ועשו בו שימוש אחר, בדרך כלל לבניית רהיטים.

שולחן אוכל מעץ

רהיטים עם זיכרונות

העץ הממוחזר הוא חומר ירוק לחלוטין, כי עושים בו שימוש חוזר בחומר גלם, ויש לו יתרונות נוספים, בעיקר במראה, בטקסטורה. זה עץ שאינו מושלם. בכוונה לא הקציעו אותו עד למצב חלק ומוחלק. מה שעבר על העץ לאורך השנים מוסיף לו טקסטורה ואופי והופך אותו לחם יותר. ברהיטים שעשויים מעץ ממוחזר יש משהו שאין ברהיטים אחרים.

יש אפשרות נוספת להשתמש בעץ ממוחזר: להשתמש בפריטים אותנטיים כמו שהם, מבלי להקציע אותם בחזרה לחומר גלם. כך, למשל, לקחנו עמודים ששימשו לכלובי עדרי באפלו והפכנו אותם לפריטי נוי בבית, כמו עמודים דקורטיביים וגופי תאורה יפהפיים, כמעט בלי לשנות את הפריט. דוגמא נוספת היא מטחנת אורז שהפכה לאקווריום או לעציץ בגינה.

סלון מעוצב

הנושא הירוק כולל גם שימוש בכל חלקי העץ, לא רק בגזע. מהשורשים מגלפים כלים ומשתמשים בהם לרגליים של שולחנות ושרפרפים. כל חלקי העץ הולכים לשימוש, דבר לא נזרק.

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...