Skip to main content

בתהליך בחירת הריהוט לבית, אנו נחשפים לשלל אפשרויות, רעיונות וגישות. ואומנם, כאשר מדובר בעיצוב הבית, הכל תלוי בחיבור הרגשי. אם אתם חשים חיבה מיוחדת לתרבות "של פעם", מתרחקים מרהיטים קרים ואורבאניים, והאווירה של בית סבתא מעוררת בכם רגשות של נוסטלגיה וגעגוע, ייתכן כי תרצו להכיר לעומק את אחד מהטרנדים "החמים" ביותר באופנת העיצוב – סגנון רטרו.

בניגוד לסגנון וינטאג' אשר מתמקד ברהיטים עתיקים משוחזרים, מושג רטרו מתייחס לפרטי ריהוט ודקורציה חדשים, מיוצרים בפס ייצור מודרני אך מאופיינים בעיצוב בהשראת סגנונות מהמאה הקודמת, לרוב משנות החמישים ועד שנות השמונים. ואומנם, בעולם העיצוב המודרני, מושג רטרו מקבל פרשנויות רחבות יותר ומכיל גם ריהוט העשוי בסגנון ענתיק או קלסי בהשראה של המאה ה – 19. על כך, אפשר לחפש פרטי ריהוט עץ מלא רטרו על פי התקופה או על פי סגנון ספציפי, כמו למשל, קלאסי, עתיק, פופ ארט או ארט דקו.

עיצוב בסגנון רטרו

עיצוב חללים בסגנון רטרו

סגנון עיצוב רטרו ממזג את האיכות הייצור והחומרים המודרנית עם מראה נוסטלגי תקופתי ולכן מאפשר לצרכנים ליהנות ממוצרים חדשים, איכותיים ונוחים אשר נראים כאילו נוצרו לפני שנים רבות.

רהיטים בסגנון רטרו מאפשרים לנו לעצב את הבית באופן יצירתי, ולהעניק לו מראה ייחודי, "מחוץ לקופסה", עם טאצ' אישי ומקורי. לרוב, ריהוט רטרו עשוי בצבעים לא שגרתיים – כמו כתום, צהוב וגווני ירוקים למיניהם, או בצורות לא סטנדרטיות, ולכן הבית שמעוצב בסגנון זה משדר שמחה, תחכום ורוח צעירה ותוססת. לעיתים, המטרה של עיצוב רטרו היא הוספת ערך היסטורי ותרבותי למראה הבית בגלל החיבה האישית של בעלי הבית לתקופה קדמה ספציפית, כמו שנות השישים העליזים, למשל. ואומנם, אם אינכם חפצים להפוך את הבית למוזיאון – אפשר להוסיף רהיט רטרו אחד בלבד כדוגמת שידות, מזנונים, קונסולות או אף שולחנות בכדי להקנות לכל החלל אווירה מיוחדת עם כריזמה ונוכחות.

ריהוט בסגנון רטרו

כשמחפשים ספת סלון בעיצוב רטרו, חשוב להגדיר מהו הסגנון המועדף. ספה בסגנון ענתיק או קלאסי בעלת נוכחות בולטת ומידות גדולות תעניק לביתכם אווירה רומנטית ומראה מפואר, עשיר ומאסיבי. למראה מתוחכם, מורכב ואינטליגנטי, בחרו בריהוט בסגנון תחילת המאה העשרים – בהשראת ארט נובו, ארט דקו או ג'אז. בכדי להקנות לחלל תחושה אופנתית, צעירה וזורמת, מומלץ לבחור בספה בסגנון רטרו מודרני יותר, במראה שנות השישים או השבעים. רהיטים מתקופות אלה מאופיינים בצבעים עליזים, מרקמים קלילים ואווירת "דיסקו" תוססת.

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...