Skip to main content

לקטלוג שידות מגירות בגלריית וסטו >

על אף שאנו נוטים לקחת אותן כמובן מאליו ואולי בעקבות זאת, שידות מגירות הינן אחד מפריטי העיצוב והריהוט השכיחים ביותר בכל בית. הן משמשות לאחסון בכל חדר – אמבטיה, מטבח, סלון, כניסה וחדר שינה, בצורות ובעיצובים שונים, עבור פריטים כה מגוונים. מגירות מספקות מקום נגיש מאוד ויחד עם זאת שמור ובטוח, ללא אבק ונזקי הסביבה. מאפיין זה אולי נראה מקובל בחיי היומיום שלנו, אך תופתעו לשמוע שעד המאה ה – 17 אנשים הסתדרו עם יחידות מדפים ושידות פתוחות בלבד, כיוון שבכלל לא היו אז מגירות.

מקומודה לשידת המגירות

כשהמגירה כפי שאנו מכירים אותה הומצאה, היא נכללה באופן מסורתי בפריט ריהוט המזכיר קומודה שמזכירה את שידת חדר השינה של ימינו אנו. באופן מסורתי קומודות היו מורכבת מ – 3 מגירות באותו הגודל כשמעליהן 2 מגירות קטנות ומקבילות והחלק העליון של הרהיט, עם אפשרות למדף הזזה להגדלת שטח הפנים ויצירת מעין שולחן. שידות פשוטות אלו, בעיצובי המאה ה – 17 ולאחר מכן בהשפעות הסיניות שהביאו עמן עגלגלות ועקלקלות היו להיט גדול בכל אותה תקופה.

עוד פריט שהיה פופולארי בתחילת דרכן של שידות המגירות הינו מה שנקרא באנגלית ה TALLBOY או ה HIGHBOY: שילוב של 2 שידות מגירות שנערמות אחת על גבי השנייה כאשר החלק התחתון רחב מהעליון ובתקופות מאוחרות גם הוסף קישוט עקלקל מלמעלה. כמובן, שבאותן התקופות הפריטים נבנו לא רק מעץ ובמידה והאדם היה בעל ממון הוא היה משבץ בהן אבני חן או מצפה ומעטר אותן בחומרים יוקרתיים דוגמת שיש או קישוטי זהב.

שידות מגירות מודרניות

שידות מגירות כיום

מאז המאה ה – 17 עברו שידות המגירות גלגולים שונים. הפופולאריות שלהן והצורך העז בהן בכל בית אפשרו להן לעבור דרך כל אבולוציית וצווי האופנה השונים כפריט מרכזי וחשוב. שידת מגירות כיום אינה כבר רק כלי יעיל לאחסון, היא הצהרה ברורה על סגנון עיצובי ותפיסה של מרחב מגורים ועבודה.

שידת מגירות מודרנית

כיום אחד הסגנונות המודרניים והנפוצים ביותר הינו המבנה החלק בעל השקע באחד משולי המגירה המשמש למשיכה, לרוב במקום ידית. שידות מעוצבות של היום מגיעות בגווני עץ טבעי, צבע לבן או שלל גוונים אחרים, שקטים או עליזים, ומהוות פריט בולט שתופס מרחב ותשומת לב בחדר. העיצובים המודרניים אינם כוללים קישוטים או פרטים קטנים, ולרוב אפילו לא רגליים או ידיות, גישה שממקסמת את מקום האחסון בצורה נקיה. שילוב חומרי גלם שונים דוגמה עץ מלא גושני ופרטי מתכת היא אחת הגישות העכשוויות היוצרת מראה גולמי או אף תעשייתי. סגנון זה יכול להשתלב בבית המעוצב בסגנון מודרני ואילו שידות מגירות הבנויות בקווים נקיים יכולות להיראות טוב גם לצד רהיטים בעלי אופי שונה בתכלית וליצור הרמוניה מיוחדת האופיינית לקונספט האקלקטי שרכש אהבת רבים בימינו.

שידות מגירות בסגנון רטרושידת מגירות במראה תעשייתי

סגנון מעניין נוסף שהתפתח ונעשה אופנתי בשנים האחרונות הוא הסגנון הכביכול תעשייתי שמשלב עץ וסוגי ברזל שונים, בעיקר בצבעי שחור טבעי או נחושת. הסגנון התעשייתי, בניגוד לשמו, בעצם הניגודיות המתקבלת יכול להדגיש דווקא את האווירה החמה בבית ולכן בבתים רבים תפגשו היום שידות עץ מלא הממוסגרות במתכת שחורה, המשלבות רגליים ויריעות ברזל יצוק או שידות עשויות עץ ממוחזר איכותי מפריטים של עולם התעשייה, דוגמת משטחי הבנייה שהופכים לריהוט.

שידות עץ בסגנון רטרו

רוח הנוסטלגיה והאווירה של פעם אינן נעלמות בשום תקופה. שידות מגירות מרשימות בסגנון עתיק, שידות רטרו במראה כפרי של טוסקנה היפה או שידות וינטאג' מאמצע המאה הקודמת, מהוות נכס מיוחד במינו עבור בתים רבים ונשארות אקטואליות בכל זמן ולצד כל קולקציית רהיטים שתרצו. אלה הם פרטי ריהוט אל זמניים המעלים בנו רגשות עזים עם איכות בלתי מתפשרת שתותיר אותם עימנו לזמן רב.

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...