Skip to main content

לקטלוג שידות מגירות בגלריית וסטו >

שידת מגירות מהווה מרכיב בסיסי ונחוץ בכל חדר שינה מודרני, מכיוון שהיא מספקת לחלל פתרונות פונקציונליים ואסתטיים כאחד.

ההיסטוריה מאחורי שידת מגירות

לשידת מגירות מודרנית יש היסטוריה עשירה עוד מהמאה ה-17. הגרסאות המוקדמות ביותר, הידועות בשם "טאלבויים", שימשו לאחסון בגדים, מצעים ומגבות, נבנו בדרך כלל מעץ אלון או אגוז ולרב קושטו על ידי גילופים מורכבים. דגם נוסף ופחות מוכר של שידת מגירות שהיה בשימוש בתקופה ההיא היווה מעין מעמד לדברי כביסה וכלל בחלקו העליון משטח קטן, עליו הונח כיור וכד'.

במהלך המאה ה-18 הפכה השידה לפופולרית יותר ושימשה לעתים קרובות כסמל סטטוס. דגמים מובחרים של שידות מגירות נבנו מעצים יקרים במיוחד, כמו מהגוני או סיסם וכוסו בלקה ארומטית, לשמירה על טריות הבגדים וההגנה מפני מזיקים.

שידת מגירות

במאה ה-19 צורתה של שידת מגירות השתנתה והפכה לדומה לזאת שאנו מכירים היום – עם עיצוב פחות מקושט והרבה יותר פרקטי. בעידן תעשייתי, הוזלת הייצור גרמה לרהיטים להיות זמינים וזולים יותר, כך שגם שידת מגירות הפכה לנגישה עבור צרכנים ממעמד הביניים.

בתחילת המאה ה-20, שידת המגירות ירדה בפופולריות על חשבון ארונות בגדים אשר הפכו לנפוצים יותר. אולם, עם עליית הטרנד של מינימליזם במחצית השנייה של המאה ה-20, שידת המגירות, המעוצבת מחדש בסגנון פשוט, נקי ופרקטי,  חזרה לאופנה, ומאז מהווה חלק בלתי נפרד מקונספט עיצובי מודרני, עם מגוון רחב של סגנונות ועיצובים זמינים המתאימים לטעמים ולחללים שונים.

נציין כי בבתים מודרניים שידת המגירות אינה מוגבלת רק לחדרי שינה. למעשה, אפשר למצוא אותה גם באזור הסלון, בכניסה לבית, במסדרונות, בחדרי עבודה וחדרי ילדים.

ארגון החלל באמצעות שידת מגירות

מאז המצאתה ועד היום, המטרה המרכזית של שידת מגירות הינה אחסון חפצים ויצירת חלל אסתטי, מאורגן ומסודר היטב.

שידת מגירות מציעה מקום נוח לאחסון בגדים, מצעים, תכשיטים וכלי בית יומיומיים. כאשר החפצים מונחים בתוך מגירות ייעודיות שמותאמות לפריטים ספציפיים, קל יותר לשמור על סדר וארגון. בנוסף, פריט ריהוט זה עשוי "להשתחל" אל תוך חללים צרים במיוחד, שבשל צורתם קשה למקם בהם רהיטים גדולים.

בניגוד לארון סגור, המבנה של שידת מגירות מאפשר לראות את תכולתה של כל מגירה במבט חטוף. אופציה זו מקלה על מציאת החפץ הנדרש ושליפתו במהירות. כמו כן, ניתן להשתמש במשטח העליון של שידת מגירות להצגה של פריטי נוי דקורטיביים או פונקציונליים, כגון תמונות במסגרות יפות, מנורת שולחן, שעון, כד עם פרחים ועוד.

שידת מגירת הינה רהיט מודולארי, שקל להתאים לצרכי האחסון ספציפיים. כך למשל, אפשר לעצב מגירות בגדלים שונים כדי להפריד בין חפצים גדולים ובין הקטנים.

שידות מגירות מעץ

סגנונות עיצוב פופולריים של שידות מגירות

לשידת מגירות יש תפקיד דקורטיבי חשוב. על מנת להיעזר בפריט ריהוט זה  ליצירת מראה מעוצב והרמוני בתוך החלל, מומלץ לבחור בדגם שסגנונו מותאם לשאר רהיטים ואלמנטים דקורטיביים. בימינו, השוק מציע מגוון רחב של דגמי שידות מגירות בשלל סגנונות עיצוב, מהמסורתיים וקלאסיים ועד לאולטרה מודרניים. לפניכם מספר דוגמאות לסגנונות שנחשבים לטרנדיים בשנים אחרונות:

דגמים של שידות מגירות בסגנון מסורתי מתאפיינים במראה קלאסי ואלגנטי, עם שלל אלמנטים דקורטיביים כגון גילופים אמנותיים, חריטות ושיבוצים. רהיטים אלה חזקים ועמידים לאורך הזמן, בנויים מעץ מלא איכותי כמו אורן, אלון או דובדבן, עם גימור בגוונים טבעיים.

שידות מגירות לחדר שינה

  • שידות מגירות בסגנון כפרי – אלו הן שידות העשויות בקו פשוט ונקי, עם תחושה טבעית, מחבקת, חמימה ומשפחתית. חומר הגלם המרכזי של הדגמים בסגנון כפרי הינו עץ טבעי, בדרך כלל מאסיבי, בגוונים טבעיים, עם שילובי מתכת או זכוכית.
  • שידות מגירות בסגנון מודרני – שידות מעוצבות במראה נקי עם קווים ישרים וצורות גיאומטריות, ללא או עם מעט אלמנטים דקורטיביים. השידות בסגנון מודרני בנויות משלל חומרי הגלם, ביניהם עץ מלא, פורניר, למינציה, שבבית ותוספות ממתכת או זכוכית.
  • שידות מגירות בסגנון של אמצע המאה ה-20 – שידות מגירות המעוצבות במראה רטרו אופנתי ובדרך כלל מתאפיינות במבנה חלק שמעוגל בקצוות ורגליים קצרות מחודדות. ניתן לרכוש דגמים מקוריים משוחזרים או לחלופין פריטים חדשים שבנויים בסגנון זה. שידות מגירות בסגנון זה עשויות לרוב מעץ, מלא או מהונדס, עם גימורים טבעיים או כיסוי לקה.
  • שידות מגירות בסגנון תעשייתי – אלו הן שידות המתאפיינות בעיצוב ייחודי המקנה תחושה גולמית ומחוספסת, אשר מושגת בדרך כלל באמצעות מראה המזכיר מכונות וציוד תעשייתיים, חומרי גלם מתכתיים כמו פלדה או אלומיניום וגימורים מטאליים. ניתן לרכוש שידות מגירות משוחזרות בסגנון תעשייתי אשר שמשו בעבר בתור פריטי אחסון במפעלים ומחסנים ועובדו באופן ייחודי על מנת להתאים לשימוש ביתי. דגמים אלו מיועדים לרוב לחללים שמעוצבים בסגנונות מודרניים מינימליסטיים.
  • שידות מגירות בסגנון טבעי – הן מעוצבות במראה נינוח, נעים ומפנק ומעוררות תחושות וזיכרונות של טבע, כמו בילוי על חוף הים או טיול ביער עבות. הדגמים שבסגנון זה עשויים בגוונים בהירים מחומרי גלם טבעיים.

יחד עם כל הנאמר, נציין כי לא מומלץ לחקות עיצובים טרנדיים בלי להתחבר אליהם באופן אישי. התוצאה של עיצוב שמבוסס על צו האופנה בלבד עלולה להיראות מלאכותית, מנותקת ותלושה. הבחירה שלכם בדגם של הפריט אמורה להתבסס על שיקולים אסתטיים וכמובן על העדפות אישיות.

שידות מגירות עץ וברזל

טיפים לעיצוב החלל באמצעות שידת מגירות

הגדרת גודל של שידת המגירות

הדגמים של שידות מגירות באים בשלל מידות, הן מבחינת הגובה, הרוחב והעומק. הבחירה בגודל של השידה צריכה להתבסס על שני שיקולים: הצרכים הפונקציונליים ומידות וצורת החלל. כדי לוודא כי הפריט יהיה פרופורציונלי לגודל של החלל ולא יהפוך את המרחב לעמוס וצפוף מדי, חשוב לבצע מדידות מדויקות של האזור בו הוא יעמוד. על סמך מדידות אלו תוכלו לאמוד את הגודל הנדרש של השידה.

בחירת סגנון וחומר הגלם של הדגם הרצוי

לאחר חישוב של הגודל האידיאלי, יש לאפיין את סגנון החדר בו אמורה להתמקם השידה. כך למשל, לחדר שמעוצב בסגנון מודרני, תתאים שידת מגירות חלקה ופשוטה עם קווים נקיים ומינימום אלמנטים דקורטיביים. אם לחלופין, חדר עשויה באווירה מסורתית, בחרו בשידת מגירות קלאסית ואלגנטית, מעוטרת בשלל פריטים דקורטיביים וגילופים מורכבים.

כמו כן, חשבו על חומר הגלם ממנו עשויה שידת המגירות האידיאלית. האפשרות המועדפת היא כמובן עץ מלא, משום שפריטי ריהוט מחומר זה מתאפיינים הן במראה מרשים והן באיכות מצוינת. יחד עם זאת, כיום ניתן לרכוש שידת מגירות איכותיות מחומרי גלם זולים יותר, כמו עץ מהונדס, סיבית או למינציה. שידות מקש או ראטן יכולות להיראות נפלא בחלל שמעוצב בסגנון בוהו. שידת מגירות ממתכת, לעומת זאת, תשתלב באופן הרמוני בחלל שעשוי בסגנון תעשייתי.

שידות מגירות

בחירת דגם בהתאם לצרכים האישיים

כאשר כבר יש לכם מושג בנוגע לגודל וסגנון של שידת המגירות האידיאלית שלכם, תחשבו על המפרט הפונקציונלי שלה. כך למשל, אם השידה מיועדת לחדר השינה, סביר להניח שהיעד המרכזי שלי הינו אחסון של בגדים, מצעים וחפצים אישיים. בפועל זה אומר ששידת המגירות שלכם צריכה לכלול אזורי אחסון מופרדים בצורות וגדלים שונים, כדי להתאים לשמירה על חפצים קטנים כמו תכשיטים, משקפיים ושעונים, או פריטי לבוש תחתונים ולחפצים גדולים כמו שמיכות ומגבות. שידת מגירות לכניסה לבית אמורה להתאים למבנה הצר של מבואה ולכלול בתוכה תאים לאחסון נעליים, מטריות ומפתחות.

מפרט הטכני של הדגם הנבחר

אם כבר מצאתם מספר דגמים מתאימים ואתם רוצים לצמצם את הבחירה, זהו הזמן להתייחס לפרטים הקטנים. אם שידת המגירות אמורה לשרת אתכם שנים רבות, סביר להניח שתרצו לוודא כי היא איכותית ועמידה. בדקו את המבנה של הפריט, את חומרי הגלם, את החיבורים, את דפנות של המגירות, את הרגליים והידיות. הזיזו את המגירות החוצה כדי לוודא שמנגנון ההזזה עובד היטב. בדקו את הסוג של הלקה או הצבע של השידה וודאו כי מדובר בכיסוי איכותי שלא ידהה עם הזמן.

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...