Skip to main content

לעתים קרובות גובה כיסא הבר לאי במטבח או לשולחן אוכל גבוה קובע את הצלחת הרכישה. איך יודעים מה גובה הכיסא שאתם צריכים וגם כמה כסאות דרושים לבר שלכם?

קטלוג כסאות בר בגלריית וסטו >

לא רק בבתי הקפה, הפאבים והמסעדות – הטרנד של כיסאות בר מעוצבים הגיע גם לבתים הפרטיים. כיסאות בר הניצבים באזור המטבח או פינת האוכל מעניקים לחלל מראה מודרני וצעיר יותר, עם שפע של כריזמה וסטייל. כיסאות אלו מתאימים לפינות אוכל הבנויות במבנה של דלפק בר או למטבחים עם יחידת אי (או שולחן גבוה במיוחד) במרכז, המהווים אלטרנטיבה (או תוספת) לשולחן אוכל מסורתי.

כיום, רוב חנויות הרהיטים ונגריות הפרטיות מציעות לצרכנים מגוון דגמים של כיסאות בר בשלל סגנונות, להתאמה מושלמת לעיצוב ולאווירה הכללית של הבית וכמובן גם לטעם האישי של הרוכשים. אולם, מעבר למראה ולאיכות, בתהליך בחירת כיסאות הבר חשוב להתייחס לפרמטר נוסף, שהוא התנאי הבסיסי ליצירת תחושת הנוחות, הנגישות והפונקציונליות בפינת המטבח: גובהו של כיסא הבר.

כסאות גבוהים

בניגוד לכיסאות "רגילים" שגובהם סטנדרטי, כיסאות בר מגיעים במגוון גבהים וזאת כדי לאפשר גמישות עיצובית רבה. בסופו של דבר, גובה של כיסאות בר יקבע במידה רבה האם בעלי הבית, ילדי המשפחה והאורחים ייהנו מהישיבה סביב השולחן בשעת הארוחה, או לחלופין, ירגישו אי נוחות,  מאמץ יתר ואף כאבים במהלך הסעודה וירצו לעזוב את המקום מהר ככל האפשר.

כיצד בוחרים גובה של כיסא בר?

שימו לב – גובה הכיסא נמדד על פי המרחק בין הרצפה למושב הישיבה. בכיסאות בר המרחק בין המושב לרצפה הינו לפחות 45 ס"מ. גובה המשענת (אם קיימת) אינו נכלל במדידה זאת. גובה שולחן בר או יחידת אי נמדדים על פי עקרון זהה – מהרצפה ועד למשטח העליון.

לבחירת הגובה האידאלי של כיסאות הבר, יש לבצע מדידות של גובה משטח השולחן וגובה מושב הכיסא ולאחר מכן לחשב את המרווחים ביניהם, בהתאם לכלל ארגונומי פשוט:

המשטח של שולחן האוכל צריך להיות גבוה יותר ממושב הכיסא בכ- 25 ס"מ. כך, אם גובה משטח השולחן הינו 90 ס"מ, הרי שהגובה האופטימלי של מושב הכיסא יהיה בסביבות 65 ס"מ. אם הדלפק מגיע לגובה 105–110 ס"מ, בחרו בכיסאות בר בגובה המושב בין  73–81 ס"מ. ובהתאם, לשולחן בר גבוה במיוחד, בין 112–120 ס"מ, יש להתאים כיסאות בר בעלי מושבים בגובה 83–91 ס"מ.

שיקול נוסף שמומלץ לקחת בחשבון – גובהם של המשתמשים הקבועים של כיסאות הבר (כמו למשל בני המשפחה). הסועדים הגבוהים יזדקקו לכיסאות עם מושבים שנמוכים ממשטח השולחן בכ-30 ס"מ, ולהפך – למשפחות עם ילדים קטנים או לבני הבית בעלי גובה נמוך מהממוצע, מומלץ לבחור כיסאות בר גבוהים יותר, עם מרווח גובה בין המושב למשטח השולחן של כ-20 ס"מ.

עד כה דיברנו על המצב האידאלי, בו כיסאות בר נבחרו באמצעות המדידה המדויקת. אולם במציאות ייתכן כי בכל זאת תצטרכו להתמודד עם אי התאמה בין גובה כיסאות בר לגובה השולחן. במקרים אלה (ובתנאי שהכיסאות שלכם עשויים מעץ), ניתן לפנות לנגר כדי שיקצר את רגליי הכיסאות.

עכשיו, כאשר חישבנו את הגובה האופטימלי של כיסאות הבר, אפשר לדון בנושא חשוב נוסף – המספר האופטימלי של כיסאות הבר לצד דלפק בר.

כסאות בר

כמה כיסאות בר תרצו לרכוש?

נתחיל עם מובן מאליו; ככל שדלפק בר ארוך יותר, כך ניתן לרצף אליו מספר גדול יותר של כיסאות בר. יחד עם זאת, חשוב להימנע מיצירת תחושה של צפיפות ועומס, שעלולה לחבל באווירה הנעימה בשולחן. ההמלצה הכללית של מעצבי פנים: פחות זה יותר.

ובכן, כמו בכל תחום עיצובי אחר, גם כאן יש לשים דגש על נוחות השימוש ומרחב התנועה. כלל אצבע (או במקרה שלנו – "כלל המרפק") הוא זה: במהלך הארוחה, המרפקים של סועדים אינם אמורים "להיפגש". החישוב של מספר מקומות ישיבה עבור פינת אוכל עם דלפק מתבצע כך: המרחק המינימלי בין קו האמצע בין שני כיסאות בר צריך להיות בין 66 ל-76 ס"מ. כמובן, יש להתייחס גם למבנה הגוף של הסועדים הקבועים: אנשים "גדולים" יזדקקו למרחב רב יותר כדי להרגיש בנוח ולא להפריע ליושבים לידם.

חישוב דומה יש לבצע כאשר כיסאות בר ניצבים סביב שולחן גבוה ויחידת אי במטבח. ואולם, גם לכלל זה יש יוצא מן הכלל. כאשר בבית מתקיימת מסיבה רבת משתתפים, עם שתייה וחטיפים או ארוחת "טאפס" (ולא לארוחה מלאה), יהיה צורך במספר גדול יותר של כיסאות בר, אותם ניתן להצמיד קרוב אחד לשני. לאחר המסיבה, אפשר לאחסן את הכיסאות המיותרים במחסן או לפזר בשלל פינות הבית.

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...