Skip to main content

כמה זמן שורד נגיף הקורונה על רהיטי עץ ואיך כדאי לנקות אותם?

אנחנו נוהגים לדבר הרבה על יתרונותיו של עץ ועץ מלא בפרט הקשורים לעולם הסביבה והאקולוגיה. התקופה המאתגרת של התמודדות עם נגיף הקורונה מעלה תהיות לגבי סוגיית עמידותו של הוירוס על פני משטחים עשויים חומרים שונים ואופן החיטוי שלהם. לאחר בדיקה במקורות שונים הגענו למסקנה מעניינת לגבי אורך החיים של נגיף הקורונה על גבי משטחי העץ.

האם עץ הוא טוב לקורונה?

בתקופה האחרונה מתפרסם מידע רב על מחקרים אשר בודקים את זמן ההישרדות של נגיף הקורונה על גבי משטחי מתכת, פלסטיק, קרטון וכדומה. המספרים אינם אחידים ומשתנים ממחקר למחקר, לכן לא ניכנס כאן לציון כמות השעות המדויקת. ואילו דבר מעניין נאמר לגבי משטחי העץ בהקשר זה.

במחקרים על נגיפי השפעת הגיעו המדענים למסקנה כי מוצרים אשר עשויים מחומרים נקבוביים כמו בגדים, מוצרי טקטסיל וגם משטחי עץ, לא הכילו את הנגיף יותר מארבע שעות. הסיבה לכך טמונה ביכולתם של חומרים אלה לספוג לחות. הטענה היא שמשטחי העץ מוציאים את הלחות מהנגיף וגורמים לו להתיבש ובסופו של דבר להישבר. החוקרים נוטים לחשוב שתהליך דומה קורה גם עם וירוס הקורונה אשר זמן הישרדותו על גבי משטחי העץ קצר יותר מאשר על גבי מתכות או פלסטיק למשל.

רהיטי עץ מלאעץ מלא לעומת עץ תעשייתי

נשמע כמו חדשות טובות שרק מחזקות את ההנחה שלנו שלטבע יש פתרונות טובים יותר מאשר לתעשייה. נוסיף ונאמר בהקשר זה כי קיים הבדל עצום בין תכונותיו של רהיט עץ מלא לזה העשוי מלוחות עץ תעשייתי. חלק מהמטרה של עיבוד העץ בתעשייה זה להפוך אותו לעמיד יותר למים כדי שיהרס פחות בחדרים רטובים או ממגע מקרי של מים שנשפכו מהכוס. לצורך זה יצרני פלטות עץ תעשייתי מערבבים למעשה את העץ עם חומרים פלסטיים אשר אוטמים את פני השטח של לוח העץ ולא מאפשרים לו לספוג נוזלים או לחות. כתוצאה מתקבל לוח שאולי נראה כמו עץ, אבל הוא לא בדיוק מתנהג כמו עץ, לכן סביר להניח שגם מאבד את "כוחות העל" שלו בכל הקשור לנגיפים וחיידקים.

איך מנקים רהיטי עץ מקורונה?

המושג ניקוי מתייחס להסרת מזהמים מהמשטחים. חיטוי מתייחס לשימוש בכימיקלים להרג חיידקים או הוירוסים על משטחים. שניהם יכולים להוריד את הסיכון להתפשטות זיהומים, אך עליכם לנקות תחילה ולחטא לאחר מכן. בכל מקרה כדאי שתבדקו טוב טוב מהו החומר שבו אתם הולכים להישתמש כדי לנקות או לחטא את השידה, הקונסולה או שולחן האוכל שלכם, האם החומר הזה יכול לפגום את העץ או חומר הציפוי שלו ואם החלטתם להשתמש בחומר, תנסו אותו קודם במקום נסתר כדי לראות מה קורה. גם אם אתם מזמינים שירות של חיטוי נגד קורונה על ידי מומחה, מומלץ לבדוק איתו קודם באילו חומרים הוא משתמש כדי לשמור על הריהוט בבית.

הדרך הפשוטה ביותר לניקיון היא לנגב את הרהיט בסמרטוט לח עם קצת מים וסבון ולאחר מכן לייבש עם סמרטוט יבש. הסבון פוגע במעטפת הנגיף ואז הוא פשוט מתפרק. אולם אם לא רוצים לקחת סיכונים ובכל זאת לחטא את הרהיט עם חומר כימי, כדאי קודם לבדוק האם חומר זה עלול להזיק לעץ, גימורו או מרכיבים אחרים של הרהיט.

אלכוהול איזופרופיל הוא אחד החומרים הבעייתיים בהקשר זה. הוא אינו מותיר כתם צבע כמו שלמשל יין אדום משאיר. הנזק שלו הוא חסר צבע. הפגיעה נובעת מיכולתו להמיס גימורי עץ נפוצים, כמו למשל לכה או צבע. שפיכה, התזה או אפילו רטיבות קטנה מתחתית לבקבוק או סמרטוט עם שאריות אלכוהול עלולים להרוס באופן מיידי את גימור העץ של הרהיט.

צוות ווסטו מאחל בריאות איתנה לכל הלקוחות ולכל מדינת ישראל.
אנחנו ממשיכים לתת לכם שירות. ניתן לבצע רכישה בטלפון או לתאם הגעה לחנות.

רהיטים - מבצע אביב

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...