Skip to main content

כיצד נראה חדר שינה אידיאלי על פי הטרנדים המובילים לשנת 2020? ובכן, תלוי את מי שואלים. האדריכלים ומעצבי הפנים מציעים לנו שפע עצום של רעיונות לעיצוב חדרי המיטות, כי השנה, יותר מאי פעם, ענף העיצוב חוגג ורסטיליות, גיוון, מקוריות ושבירת מוסכמות.

טרנדים בחדר המיטות

הסגנונות המסורתיים, כגון קלאסיים וכפריים, עדיין באופנה, אך הם כבר לא לבד. עיצובים בהשראת הייטק, מינימליזם תעשייתי, פופ ארט וארט דקו, אשר עד לא מזמן נחשבו לטאבו בעיצוב חדרי השינה, הופכים ליותר ויותר פופולאריים ואחראי לשינוי המגמה הוא – העולם בו אנחנו חיים: בעידן המודרני, הדינאמי והמשתנה, המציאות עצמה היא מקור ההשראה המרכזי.

טרנדים בחדר המיטות – שינוי תפיסה

על פי תפיסת העיצוב השמרנית, חדר שינה מהווה מרחב פרטי, סגור ומנותק מהמציאות שמבחוץ. התפיסה החדשה, לעומת זאת, רואה בעיצוב חדרי מיטות הזדמנות לביטוי של כל האספקטים שמרכיבים את חיינו. כך למשל, הפופולאריות הגוברת של סגנון עיצובי בהשראת הטרנד האקולוגי נובעת מעליית המודעות לנזקי שינוי האקלים. בצד השני של המנעד ניצב הטרנד האורבני, המקדש את הווייב הצעיר והתוסס של החיים בעיר הגדולה.

מיטה זוגית מעץ

גם השינויים בתפיסת הפרטיות, שמביא איתו העידן הדיגיטלי, משפיעים על המוטיבים בעיצוב חדרי השינה. האנושות מאמצת השקפות חדשות לגבי האינטימיות, הזוגיות, הרומנטיקה והמין, וכל זה בא לידי ביטוי גם באווירה של חדר שינה מודרני.

טרנדים מובילים בעיצוב חדרי שינה – רעיונות והמלצות

מואר היטב, מרווח, פרקטי ורב שימושי – חדר שינה מודרני הוא קודם כל מקום בו מרגישים בנוח. כל פריט בחדר, החל ממיטת שינה, שדות וארון אחסון ועד לגופי תאורה, וילונות ותמונות דקורציה, נמצא כאן כדי לייצור אווירה נינוחה ומשחררת, נטולת פומפוזיות, עומס וראוותנות.

רגע לפני שנצלול אל עולם הטרנדים לחדרי השינה, נזכיר שוב: המגמה החדשה בעיצוב הפנים אינה דורשת מאיתנו להתחייב לסגנון ספציפי. אפשר להיצמד לקו עיצובי אחיד, אך הרבה יותר כייף לנסות לשלב סגנונות  ולזרום עם הטרנד האקלקטי, המציע שימוש בחיבורים מפתיעים ומקוריים. ההמלצה הכללית היא להקשיב לאינטואיציה, לוותר על כל מה שסטנדרטי, שבלוני ולהתמסר לחוויה של יצירה.

אלמנטים מודרניים בעיצוב חדרי שינה – המציאות חודרת אל תוך החלל

קווים נקיים, אווירה מתוחכמת, שילוב חומרים טבעיים כמו עץ ואבן עם פלסטיק וזכוכית, צבעוניות מתונה, ריהוט מודולרי עם פתרונות אחסון מוסתרים, פוסטרים ומוצרי דפוס מקוריים, גופי תאורה חכמים ופרטי דקורציה ממוחזרים בהשראה פוסט מודרנית – חדרי שינה בסגנון מודרני יכללו בתוכם שלל אלמנטים אקטואליים, המקשרים בין עולם העיצוב למציאות של חיינו.

עיצוב חדרי מיטות בסגנון מינימליסטי

מקסימום פונקציונליות, מינימום פרטים. בחדר שינה בעיצוב מינימליסטי לא תמצאו פרטי ריהוט ודקורציה מיותרים. המטרה היא להגדיל את החלל באופן ויזואלי ולהפוך אותו למרחב פתוח ונושם. חדר שינה מרכזי, חדרי אורחים וחדרי שינה של הילדים מאובזרים בריהוט קל משקל, העשוי בקווים נקיים ובגוונים בהירים. מיטה זוגית בחדר שינה מרכזי או מיטת נוער בחדר ילדים, בנויות מעץ מלא ומצוידות בארגזי אחסון לחסכון במקום.

חדרי שינה בסגנון כפרי

הטרנדים הקלאסיים בעיצוב חדר שינה

איכות, סולידיות ודגש על אווירה אינטימית. מיטת שינה, שדות צד, פינת איפור, ארון או חדר ארונות – הריהוט  בחדר שינה בסגנון קלאסי יהיה מאסיבי, איכותי, במראה אלגנטי ובטעם גבוה. יחד עם זאת, ההשפעה של הטרנד המינימליסטי ניכרת גם כאן. העיצוב הקלאסי בעידן המודרני "מפשיט" מעצמו אלמנטים מפוארים ומנקרי עיניים ומעביר דגש ליצירת תחושה אינטימית, חמימה ומחבקת.

עיצוב חדרי שינה בהשראת לופט

האווירה של העיר הגדולה. חלונות גדולים וגבוהים, קיר לבנים, גופי תאורה בסגנון תעשייתי, פרטי דקורציה במראה רטרו, פרטי ריהוט – מיטת שינה, שידות לילה וארון אחסון – העשויים מחומרי גלם לא סטנדרטיים ובטקסטורות מפתיעות, פלטת צבעים בגווני בג', אפור ולבן עם כתמי צבע עזים ואווירה אמנותית, בלתי פורמלית ולא מתאמצת – חדר שינה בהשראת לופט יתאים לזוג צעיר חובב אווירה אורבנית, אמנות ורומנטיקה פוסט מודרנית.

סגנון הייטק לעיצוב חדרי שינה

פתרונות חכמים לחללים קומפקטיים. שימוש לא סטנדרטי בגופי תאורה וספוטים המותקנים בתוך הקירות, ריהוט מולטי פונקציונלי עם פתרונות אחסון חכמים, שלל גדג'טים טכנולוגיים, מיטת שינה במסגרת מתכתית – אלמנטים עיצוביים בסגנון הייטק יעניקו לחלל מראה עתידני ומעודכן, בדגש עם פרקטיות וחסכון במקום.

עיצוב כפרי בחדרי שינה

הרמוניה טבעית, חדר שינה בסגנון כפרי משדר רוגע, שקט ושלווה ומבוסס על מראה הרמוני, עם פלטת צבעים מאוזנת בגווני פסטל, ריהוט מחומרים טבעיים ואף רהיטים מחומרים ממוחזרים, כמו עץ, אבן וקש, ופריטים משלימים במוטיבים פרחוניים.

מיטה מעץ טיק ממוחזר

מיטת שינה מאסיבית מעץ מלא איכותי בצביעה מחוספסת, שדות וארון אחסון בסגנון של פעם, רצפת פרקט, וילונות אווריריים, שפע של כריות דקורטיביות, עציצים או זרי פרחים, תמונות קיר בסגנון אימפרסיוניסטי – עיצוב בסגנון כפרי יתאים במידה זהה הן לחדר השינה המרכזי והן לחדרי האורחים.

סגנון ארט דקו חדשני

יצירתיות ללא גבולות. אמנות, יצירתיות ותעוזה: חדרי שינה בסגנון ארט דקו משדרים חופש אמנותי, המתבטא בין היתר בשילובים מקוריים של טקסטורות וחומרי גלם מגוונים, פלטת צבעים קונטרסטית, ריהוט במראה עתיק, מיטת אפיריון, מראות במסגרת מוזהבת או כסופה, אלמנטים דקורטיביים בהשראה אוריינטלית ושלל פרטי טקסטיל כבדים.

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...