Skip to main content

חובבי הטרנדים בעיצוב הפנים בוודאי שמו לב לשינויים במגמות בקולקציות האחרונות. בכל מה שקשור לכורסאות, הסגנון המינימליסטי עדיין נמצא בתמונה, אך אליו מצטרפים עיצובים אתניים בהשראת בוהו, דגמי וינטג' במראה מעוגל וגם פריטים מסורתיים בקווים קלאסיים שחוזרים לאופנה.

כולנו מסכימים כי כורסאות, ללא קשר לסגנונן העיצובי, צריכות להיות נוחות, איכותיות ועמידות לאורך השנים. אולם לכורסא, בשל צורתה הדומיננטית, יש משקל גדול ביצירת מראה עיצובי הרמוני של החלל כולו. על כך,  בבחירת הכורסה יש להתייחס גם לאיכויותיה האסתטיות, ולבדוק בין היתר כיצד תשתלב בקונספט העיצובי של החלל.

כורסאות מרופדות

בנוסף, יש לזכור כי הכורסא, כמו כל פריטי הריהוט החשובים בתוך הבית או בחצר, עשויה להשפיע על האווירה הכללית שנוצרת בחלל. כך, דגם בסגנון תעשייתי, עם מבנה גיאומטרי חד ואלמנטים מטליים דומיננטיים, אולי תעביר אמירה אופנתית וכריזמטית, אך יחד עם זאת תיצור תחושה קרירה ומרוחקת.   לעומת זאת, כורסא במראה מסורתי, עם מושבים רכים וזרועות מעוגלות, תיראה אומנם פחות מקורית ומעניינת, אך תעניק לחלל אווירה נינוחה, אינטימית ומחבקת.

דגשים מרכזיים בטרנדים של כורסאות מעוצבות

עיצוב המבנה והצורה

האם הקווים הרכים והמעוגלים של הכורסאות בסגנונות מסורתיים הופכים בהדרגה לנחלת העבר? ובכן, תלוי את מי שואלים. כאשר חלק ממעצבי הפנים הבכירים טוענים כי העתיד שייך למינימליזם וממליצים על דגמי כורסאות בצורות גאומטריות לא סטנדרטיות, כמו מעוינים, משולשים או טרפזים, אחרים מצביעים על מגמות עיצוב נוסטלגיות ומאמינים כי בשנים הקרובות נראה יותר ויותר קולקציות המבוססות על סגנונות רטרו למיניהם.

כורסא עגולהבחירת הצבע

מהם הצבעים האופנתיים לכורסאות על פי הטרנדים החדשים? גם בנושא הזה ישנם חלוקי דעות. כך, כאשר הגוונים הסולידיים והמאופקים עדיין באופנה, מעצבים רבים ממליצים על בחירה בצבעים בהירים ולא סטנדרטיים, כמו טורקיז, ורד, כחול או אדום. חובבי הסגנונות התעשייתיים וההי טק יעדיפו את הגוונים המוזהבים והמטליים שעדיין רלוונטיים. לעומת זאת, חובבי האקולוגיה המצדדים בטרנד החזרה לשורשים ירצו בוודאי להתמקד בכורסאות בגווני האדמה, הצמחייה, הפירות או הירקות הטבעיים.

לדגמי הכורסאות הטרנדיים בפלטת צבעים קונטרסטית, כמו למשל אלה שמשלבים שחור (בחלקים מעץ) ולבן (בריפוד), יש מראה דרמטי, יוצא דופן, מלא נוכחות וכריזמה.

כורסאות צבעוניות מעוצבות

סוגי הטקסטורות

קונספט העיצוב בעידן הפוסט מודרניסטי נוטה בבירור למוטיבים טבעיים, המעלים הקשרים של בריאות, איזון ורוגע. זאת אולי הסיבה לתחייה מחודשת של סגנונות עיצוב עממיים ואתניים. מגמה זאת מורגשת היטב בסוגיית הטקסטורות של ריהוט ישיבה. חומרי גלם מקש ובמבוק, טקסטורות קליעה, בדי ריפוד טבעיים כמו פשתן וכותנה במרקמים גסים כבר לא מיועדים רק לבניית רהיטי החוץ אלא משמשים גם לעיצוב ספות, כורסאות וכיסאות לחללי הפנים.

כמו כן, הטרנד הנוסף שקשור לעליה במודעות האקולוגית דוגל בשימוש בחומרי גלם ממוחזרים ומחודשים. כך למשל, כיום מקובל להשתמש בעץ טיק עתיק משוחזר לבניית רהיטים יוקרתיים לשימושים בחצר או בתוך הבית.

הקולקציות החדשות מציגות דגמים נבחרים של כורסאות מעוצבות ייחודיות בסגנון מודרני בדגש אמנותי אשר עשויים לעיתים מחומרי גלם מקוריים במיוחד, כמו אבן שיש או גרניט, סיליקון או זכוכית. דגמים מסוימים בנויים משילוב של חומרי הגלם, למראה אקלקטי אופנתי "מחוץ לקופסה". הריפוד של ספות מסוג זה מורכב בדרך כלל מבדי יוקרה או עור טבעי במראה מט.

כורסאות וינטג'

עיטורי בד

האפשרויות הן כמעט בלתי נגמרות כאשר מדובר על כורסאות בד. בקולקציות החדשות מוצגות שלל דוגמאות יצירתיות ולא שגרתיות לעיטורי בדי הריפוד והכיסוי עבור כורסאות מסוגים שונים – החל מתבניות גיאומטריות, כגון משולשים, מרובעים ומעוינים, שבלונות בצורת נקודות, עלים או פרחים והדפסים א סימטריים בספות סטנדרטיות בעיצוב מודרני, דרך קישוטים אקזוטיים במראה אתני ועד למונוגרמות וציורים פרחוניים גדולים המובלטים בתלת מימד בספות יוקרה בסגנון קלאסי.

בטרנדים החדשים מודגשת החשיבות של תכונות הפונקציונליות, תנאי מודולאריות, אפשרויות מוביליות ואיכויות ארגונומיות. כך למשל, הדגמים המודרניים היוקרתיים מאובזרים במנגנונים טכנולוגיים מתוחכמים המאפשרים שינויי תנוחה לנוחות מרבית ולשמירה על בריאות הגב. כורסאות מודרניות אחרות בנויות ממספר חלקים הניתנים לפירוק והרכבה, להתאמה אישית מלאה – הן לצורך יצירת חוויית השימוש האופטימאלית והן כדי לנצל את המרחב באופן חסכוני וחכם.

רהיטי ישיבה רבים בימינו נבנים בהתאמה אינדיבידואלית לצרכי הלקוח. אופציה זאת מאפשרת שיפור הפונקציונליות ונוחות ארגונומית על פי הפרמטרים האישיים של המזמין. כך למשל, בכורסא שהוזמנה באופן אישי ניתן להתקין אביזרים מיוחדים או לייצר חלוקה של המושבים בצורה שמתאימה למשקל, גובה, פרמטרים בריאותיים ודפוסי ההתנהגות של הלקוח. בנוסף, כורסא בהזמנה אישית עשויה לבטא בצורה מדויקת את הצורך של הלקוח ביצירת עיצוב אישי. כך למשל, המזמין יכול לבחור בעצמו  את הסגנון, הצבע, הצורה, חומרי הגלם, בד הריפוד ועוד.

כורסא בד לסלון

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...