Skip to main content

רטרו, עכשווי, בוהו שיק, סקנדינבי, תעשייתי, כפרי – אם אתם מתכננים לעצב את ביתכם, בעצמכם או בעזרת איש או אשת מקצוע, סביר להניח שהמושגים האלה (או לפחות חלק מהם) כבר מוכרים לכם, גם אם באופן שטחי. אלה הם כמובן שמות של סגנונות עיצוב הפנים וההחלטה שלכם באיזה מהם לבחור תקבע כיצד ייראה ביתכם בסיום מלאכת העיצוב. ואולם, על מנת לקבל החלטה חשובה שכזאת, מומלץ להתעמק ברזי העיצוב, ולהבין את האפיונים המרכזיים של כל אחד מהם באופן יסודי יותר. רק כאשר תדעו מה מאפיין ומבדיל כל סגנון, תוכלו להחליט איזה מהם מרגיש לכם נכון ומדויק – בהתאם לטעמכם האישי ולאורח חייכם, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פרקטית.

סגנונות עיצוב פנים

עיצוב פנים – בחירת הסגנון הנכון

עיצוב פנים הינו תחום מורכב, מגוון ורחב, הממזג בתוכו מדע ואינטואיציה, טכנולוגיה ואמנות, וגם היסטוריה, פילוסופיה, פסיכולוגיה ואנתרופולוגיה. כאשר המושגים מסוימים כגון הרמוניית צבעים או פרופורציות במידות מוגדרים באופן מתמטי, הרי שהתפיסה של האסתטיקה משתנה מתרבות לתרבות ומאדם לאדם. שילובי צבעים ומרקמים, חלוקת החלל, מבנה התאורה, ניואנסים דקורטיביים – כל אלה עניין של טעם והשקפה. בסופו של דבר, כל סגנון עיצוב פנים מנסה לענות על השאלה אחת: מה יפה בעיניכם?

עיצוב פנים בסגנון בוהו שיק (בוהמייני)

הסגנון הססגוני, העשיר בפרטים ובאלמנטים דקורטיביים, שופע צבעים וטקסטורות. זהו סגנון עיצוב אינטואיטיבי, המצריך יותר דמיון מאשר הקפדה על כללים מוגדרים מראש. בוהו שיק אוסף בתוכו השראות מתרבויות שונות ומבוסס על תפיסת העולם החופשית המציגה אמנות כערך עליון. לבוהו שיק שתי מגמות אופייניות: המגמה הטבעית והמגמה הצבעונית.

בוהו שיק

הראשונה יוצרת אווירה נינוחה, שלווה ורגועה, באמצעות פלטת צבעים טבעית ושלל אלמנטים בהשראת הטבע: ריהוט עץ מלא גולמי לא מעובד ופרטי דקורציה מקש, בדים מחוספסים, מקרמה, כלי חרס, מחצלות ועוד. השנייה עוסקת בצבעוניות וערבוב פרטי ריהוט ודקורציה אקזוטיים שמקורם בתרבויות שונות.

לשתי המגמות הללו יש מספר דגשים משותפים: שילוב של חפצי נוי מירידי אספנים ושווקי פשפשים, ריהוט בעבודת יד או וינטג', מגוון אדניות צמחים, שטיחים, כריות דקורטיביות, וילונות, אביזרי עיצוב ופריטי טקסטיל מסוגים שונים – כל מה שנחוץ ליצירת אווירה אמנותית, משוחררת ושופעת אופי, נוכחות וכריזמה.

עיצוב בוהו שיק

עיצוב פנים רטרו מודרני (רטרו שיק)

סגנון עיצוב טרנדי שזוכה לפופולאריות דווקא אצל הצעירים, שמקורו בשנות ה-40 – 70 של המאה הקודמת. רטרו שיק מלא חיוניות וצבע ועוסק בנוסטלגיה ושחזור האווירה התקופתית. כדי לעצב את הבית בסגנון רטרו, יש להצטייד בריהוט מעץ מלא מסוגנן בקווים ישרים ומבנה פשוט ונקי, ופרטי דקורציה ישנים, או אלה שעשויים במראה ובתחושה "של פעם".

עיצוב רטרו מודרני

עיצוב רטרו מבוסס על גוונים עזים של כחול, כתום  או ירוק, מכיל בדרך כלל תמונות קיר אבסטרקטיות, חפצים שימושיים ישנים מבית סבתא, גופי תאורה כדוריים או ספוטים וגם, לפעמים, אלמנטים מפלסטיק ופורמייקה. חשוב לזכור שהסגנון מבוסס על קווים נקיים ופשוטים ללא עומס באלמנטים דקורטיביים.

סגנון רטרו מודרני

סגנון עיצוב כפרי

חמים, נינוח ומזמין – סגנון כפרי עוסק בחיבור של פנים וחוץ ומייצר עבור דיירי הבית אווירה חמימה, מזמינה ומחבקת, תוך כדי שימת דגש על איכות ופונקציונליות. רוב הבתים שמעוצבים בסגנון זה ממוקמים באזורים כפריים, אך גם דירה ששוכנת בעיר תוססת יכולה לכלול אלמנטים רבים מהסגנון הכפרי, להוספת טאצ' פסטורלי ויצירת תחושה ביתית.

עיצוב בסגנון כפרי

למעשה, לא מדובר בסגנון אחד, אלה במספר סגנונות מאוחדים תחת מטריה רחבה. המשותף לכולם – שימוש בריהוט מאסיבי ואיכותי מעץ מלא יוקרתי, פלטת צבעים בהירה, רצפת עץ וקורות עץ בתקרה, שיבוצי מתכת מפורזלת, אבן ובריקים, ואלמנטים דקורטיביים מחומרי גלם טבעיים.

קמין עצים, קיר לבנים במטבח, ארונות, שולחנות לפינת אוכל וכיסאות מעץ גושני, חלונות מפרופיל בלגי, סלים וסלסלות, טקסטיל מבדים ארוגים וכדומה.

יחד עם זאת, ישנם הבדלים מהותיים בין שלל הסגנונות בעיצוב כפרי. כך למשל, סגנון כפרי צרפתי – french country – לוקח את השראתו מבנייה מסורתית בדרום צרפת. המוטיב המרכזי בעיצוב כפרי צרפתי הוא התחושה הקלאסית. העיצוב בסגנון זה מאופיין באווירה אוורירית וקלילה, תוך כדי שימוש בפלטת צבעים רכה ובהירה, נברשות ענק, ריהוט קלאסי ללא זוויות חדות עם כיסויים וריפודים, וילונות עבים ועוד.

עיצוב כפרי

סגנון farmhouse לעומת זאת, מבוסס על שילוב של קונספט מודרני עם אווירה כפרית. לרוב, פלטת צבעים כאן קונטרסטית ומכילה ניגודים בין שחור ולבן, חשוב לציין שבתי החווה מעוצבים בהתאם למסורת מקומית ולכן נבדלים זה מזה לפי אזור גיאוגרפי.

סגנון סקנדינבי

סגנון עיצוב פופולארי זה נוצב במדינות נורדיות, ואנחנו, בישראל, מכירים אותו גם כסגנון שוודי, בעיקר בזכות הפופולאריות של רשת רהיטים שוודית גדולה. ואולם, הסגנון הסקנדינבי רחב ומעניין הרבה יותר ממה שמציעים לנו בחנויות של הרשת הזו. העיצוב הסקנדינבי "האמיתי" הינו איכותי, נקי וטבעי, העוסק בעיקר בפונקציונליות, ניצול נכון של המרחב ויצירת תחושה אינטימית, נינוחה, רגועה ושלווה.

אי אפשר לדבר על סגנון סקנדינבי בלי להזכיר מושג "מינימליזם"; החלל שמעוצב בסגנון זה מכיל מעט אלמנטים דקורטיביים ומספר מצומצם של פריטי ריהוט – רק אלה שבאמת נחוצים, כדי לאפשר תחושה של מרחב פתוח, זורם ונושם.

עיצוב פנים סקנדינבי

בעיצוב סקנדינבי נעשה שימוש רב בגוונים בהירים – החל מלבן ושמנת ועד לאפור בהיר, ריהוט פשוט, נוח וקל משקל מעץ טבעי בהיר, בדים רכים בצבעי פסטל. על הרקע השקט בולטים כלי קרמיקה, עציצים, פריטי נוי מברזל גולמי, כירבוליות ושטיחי פרווה, הדפסים גיאומטריים ותמונות נוף בהשראת הטבע והים.

עיצוב מודרני

מינימליזם מודרני הינו אחד הסגנונות הנפוצים ביותר בבתים אורבניים. העיצוב המודרני מיועד לאנשים עסוקים שאוהבים טכנולוגיה ומשתמשים בג'אדגטים מתקדמים, כמו מערכות של בית חכם. העיצוב המודרני תומך באורח חיים העמוס של הדיירים ומאפשר להם תנאי שהות נוחים ויעילים.

העיצוב המודרני מבוסס על קווים ישרים, פלטת צבעים קונטרסטית מונוכרומטית עם תוספות של אפור בהיר ושילוב מתכת וזכוכית בריהוט ובפרטי הדקורציה. תקרות גבוהות, דלתות הזזה, חלונות ענק, ריהוט חלק ללא עיטורים וקישוטים, שולחן אי עם כיסאות בר במטבח, יצירות אמנות מודרניות, שטיחים עם הדפס גיאומטרי, ספוטים וגופי תאורה במראה עכשווי – כל האלמנטים האלה מעניקים לחלל אווירה נקיה, מעט קרירה, אך מאוד טרנדית ומרשימה.

עיצוב מודרני

סגנון עיצוב עכשווי

הסגנון העכשווי, כשמו הוא – עוסק במה שבאופנה היום. לכן, האפיונים של הסגנון העכשווי משתנים עם הזמן ומציגים כל פעם קונספט אחר. אז מהו הסגנון העכשווי להיום? למעשה, כל דבר שבו עוסקת החברה המודרנית. הסגנון העכשווי מושפע מהמגמה האקולוגית ולכן מכיל ממשקים לחסכון באנרגיה ומשמש בחומרים ממוחזרים. השפעות נוספות בסגנון עכשווי הינם המודעות לבריאות ולאורח חיים נכון, שוויוניות, פשטות ויעילות.

עיצוב פנים עכשווי

עיצוב פנים תעשייתי

סגנון זה אופייני לדירות לופטים, פאבים ובתי קפה וגם לדירות אורבניות קטנות בערים גדולות. לרוב אפשר לזהות את הסגנון בקלות רבה, על פי כמה אלמנטים טיפוסיים, ביניהם תוכלו לראות קיר לבנים חשוף, גופי תאורה במראה של פנסי רחוב או ספוטים מטאליים, ריהוט עץ וברזל בשילוב זכוכית, חלונות ענק, מדרגות ברזל, פריטים דקורטיביים במראה תעשייתית, שטיחים במראה ישן, פוסטרים ויצירות פופ ארט על הקירות.

עיצוב תעשייתי

לא חייבים לאמץ את הסגנון במלאו – שילוב של כמה אלמנטים בעיצוב תעשייתי עשויים להקנות לחלל שלכם אווירה ניו יורקית טרנדית וצעירה, עם תחכום ושפע של כריזמה.

ריהוט בסגנון תעשייתי

סגנון עיצוב מסורתי

הסגנון המסורתי נחשב לקלאסיקה נצחית של עולם העיצוב והוא לעולם יישאר מבוקש ואופנתי, עומד איתן מול כל השינויים שעוברים על האנושות בתקופה המודרנית.

ואולם, כדי לעצב בית בסגנון מסורתי באופן מלא, תצטרכו תקציב לא קטן, כי הקלאסיקה, כפי שידוע, אינה דבר זול. העיצוב המסורתית לוקח את השראתו מבתי האצולה האירופאיים מן המאות ה – 18 וה – 19 ומבוסס על שימוש בפריטי ריהוט משוחזרים בסגנון עתיק ובאלמנטים דקורטיביים במראה תואם.

עיצוב מסורתי

נברשות ענק, מראות במסגרות מוזהבות, תמונות קיר בסגנון קלאסי, דומים, ווילונות מבדים עבים, פסנתר, קמין, כורסאות וספות מאסיביים בריפוד יוקרתי, רצפות פרקט קרניזים לתקרה – כל האלמנטים האלה יעניקו לביתכם מראה של אחוזה מפוארת מהתקופה הקלאסית.

עיצוב פנים מסורתי

עיצוב בסגנון אקלקטי

העיצוב האקלקטי מהווה מעיין התפתחות לסגנון מסורתי. העיצוב האקלקטי משלב בין אלמנטים קלאסיים ומודרניים, ליצירת אווירה מסקרנת, מלאת דרמה ועניין, בהשראת העבר וההווה. ליצירת עיצוב אקלקטי, שמרו על פלטת הצבעים הבהירה כפי שמקובל בסגנון מסורתי, והוסיפו לריהוט הקלאסי או העתיק שיש ברשותכם מספר פריטים בסגנון מודרני, כמו למשל, חפצי נוי ותמונות קיר אבסטרקטיים, שטיח עם הדפס גיאומטרי וגופי תאורה במראה תעשייתי.

עיצוב אקלקטי לבית

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...