Skip to main content

צמחים בבית, ובמיוחד בחדר השינה, מעניקים חיות לבית ומשרים אווירה טבעית ומרגיעה, במיוחד בעולם תעשייתי יותר ויותר כמו שלנו.
בנוסף, מחקרים מוכיחים כי טיפול בצמחים עוזר להירגע לאחר יום עבודה עמוס. יש אפילו מחקרים שמראים שפשוט נגיעה בעלי צמחים ירוקים למשך כשתי דקות גורמת להפחתת מתחים.

עיצוב חדר השינה עם עציצים

בעיקר ליופי, אבל לא רק!

הידעתם? כמות הפחמן הדו-חמצני (CO2) שרוב הצמחים מייצרים בלילה פחותה בהרבה מאשר הכמות שפולטים בני אדם או חיות מחמד. אפשר אפילו לומר, שמבחינת חמצן, פחות בריא לישון בלילה עם מישהו, מאשר בחדר מלא צמחים!
מחקר של נאס"א בדק דרכים לנקות את האוויר בתחנות חלל. המחקר מצא שבנוסף לקליטת דו תחמוצת הפחמן ולשחרור החמצן באמצעות הפוטוסינתזה, צמחי בית מסוימים עשויים גם לספק דרך טבעית לנקות את האוויר מחומרים רעילים כגון בנזן (Benzene), פורמלין, טריכלורואתילן (Trichloroethylene) ועוד.

הכנסת צמחים בסלון

איזה צמחים מומלץ להכניס הביתה?

כידונן / לשון החותנת (Sansevieria) – צמח מושלם לחדר השינה מכיוון שהוא סופג פחמן דו-חמצני במהלך הלילה ומשחרר חמצן. בנוסף, הוא גם עוזר לטהר את האוויר מחומרים רעילים כמו פורמלין, קסילן וטולואן.
הכידונן גם נוח לטיפול מכיוון שהוא אוהב חום ואור, אבל יכול גם לחיות בצל.
על פי הפנג שואי, מכיוון שהעלים של הכידונן צומחים כלפי מעלה, הצמחים יכולים לשמש למטרות פנג שואי.
הכידונן נפוץ בבתים רבים ברחבי העולם ואפילו מעטר הרבה תפאורות של סרטים ותכניות טלוויזיה בעולם, לפחות מאז שנות ה-30 של המאה שעברה.

צמחים ועציצים בבית

ירקה (Yarka) – צמח יפה ועמיד במיוחד ואינו דורש טיפול אינטנסיבי. הירקה הוא צמח רב-שנתי קשוח שגדל מהר והעלים "הנשפכים" שלו הופכים אותו ליפה במיוחד בבית.
גם הירקה עוזר לטהר את האוויר וסופג כ-90% מהכימיקלים הנמצאים בחומרי ניקוי ביתיים.

אלוורה (Aloe vera) – צמח רב כישרונות שכדאי שיהיה בכל בית! מעבר לסגולותיו הרפואיות השונות שבני אדם החלו להשתמש בהם כבר במאה ה-18, האלוורה חי גם בחום וגם בקור והוא צמח עמיד במיוחד.
האלוורה הוא צמח בשרני, יפה ואקזוטי ומוסיף חיות, יופי ואופי לכל בית!

עיצוב חלל עם עציצים

קיסוס (Ivy) – כמו הצמחים האחרים, גם הקיסוס עוזר בהפצת חמצן וטיהור האוויר מחומרים רעילים.
מבחינה תרבותית מסורתית, הקיסוס הוקדש ביוון העתיקה לאל דיוניסוס, יוחסו לו תכונות רפואיות, וגבעוליו נקלעו כזרים לראשי משוררים. עלי הקיסוס נחשבו כסמל לנאמנות והם ניתנו לזוגות בטקסי חתונתם ויוחסו לו יכולות לגרש רוחות רעות. עלי קיסוס היו חלק מסמלן של משפחות אצולה באירופה והיום הם משמשים כקישוט בסמלה של ליגת הקיסוס (Ivy League), התאחדות האוניברסיטאות היוקרתיות ביותר בארה"ב.
הקיסוס הוא צמח רב שנתי עם נטייה "להתפשט" או "לטפס", ולמרות שעליו רעילים, הוא מעטר את הבית בפרץ של ירוק חי!

פותוס זהוב (Golden pothos) – גם הפותוס הזהוב עוזר לטהר את האוויר והוא אחד מהצמחים הפופולריים ביותר לגידול בבית. כמו הקיסוס, גם הוא רב שנתי, ירוק-עד, שורד אולימטיבי, "מטפס" או "מתפשט" ולמרות שעליו רעילים, הוא מקשט את הבית ומעניק אווירה טבעית וירוקה!

עיצוב חלל עם צמחים

ספטיפיליום – צמח טרופי פופולרי מאוד לעיצוב הבית. עליו הירוקים הגדולים משרים אווירה של רוגע ובקיץ הוא נושא תפרחת יפיפייה של פרחים לבנים. הוא קל לגידול ועליו מחזיקים מעמד גם בתנאי אור קשים.

צמחים בבית

כל הצמחים הירוקים האלה ועוד אחרים, עוזרים לטהר את האוויר בבית ובחדר השינה מחומרים רעילים, סופגים דו-תחמוצת הפחמן ומשחררים חמצן בלילה. חשוב מכך, הצמחים הירוקים אפילו אם מדובר בצמחייה מלאכותית מעניקים לבית תחושה של רוגע ושלווה בניגוד לעולם הסוער בחוץ, ואולי יותר מזה, הצמחים הירוקים מעניקים תחושה של בריאות ועוזרים להפיג מתחים. גם אם אתם לא מאמינים להוכחות המדעיות, תאמינו לתחושה שלכם!

צמחים בסלון
רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...