Skip to main content

בין אם אתם מתגוררים בבית פרטי או בבניין דירות, המרפסת שלכם היא בוודאי אחד המקומות האהובים עליכם. ואכן, המרפסת מקנה לנו הזדמנות ליהנות מהאוויר, לצפות בנוף, להתענג על כוס קפה כדי להתחיל את הבוקר או להירגע בערב, לאחר יום העבודה העמוס. רבים מאיתנו הופכים את המרפסת לגינת תבלינים ריחנית או גן פרחים צבעוני, עבור אחרים היא משמשת לקבלת אורחים ויש גם את אלה שממקמים בה ג'קוזי ספא לשחרור שרירים תפוסים או, אם היא מספיק גדולה, מתקינים בה בריכה לבילוי מהנה בימי הקיץ.

אך, כדי שתוכלו לנצל את כל היתרונות של המרפסת שלכם, תצטרכו לרהט אותה כראוי. כיצד תעשו זאת? אספנו מספר עצות ממעצבי הפנים הבכירים שבוודאות יעזרו לכם במשימת ריהוט למרפסת.

רהיטי עץ למרפסת

טיפים לעיצוב וריהוט המרפסת

חלק מן העיצוב תלוי במאפיינים הייחודיים של המרפסת שלכם. האם היא עשויה עם דק טבעי או מבטון תעשייתי? האם הבית שלכם ממוקם בסביבה אורבנית או באזור כפרי? האם המרפסת הינה פרטית או שאתם חולקים אותה עם שכנים? האם המרפסת מיועדת למבוגרים בלבד או שהיא תהיה בשימוש של ילדים קטנים או חיות מחמד?

ובכן, אלה הן השאלות שיקבעו במידה רבה את סוג הריהוט שתצטרכו לרכוש או להזמין מהנגר כדי לעצב את המקום האהוב עליכם. אך מעבר לכך, ישנם פרמטרים נוספים שצריך לקחת בחשבון בתהליך העיצוב של המרחב: הגודל, הגובה מעל הקרקע, סוג הקירוי, הגידור וכדומה.

חשוב לזכור שעם כל הרצון שלכם לרהט את המרפסת באופן מלא, אסור לכם להעמיס עליה יותר מדי רהיטים. מרפסת צפופה שקשה לזוז בתוכה תהיה לא נוחה ולא נעימה ותיראה כמו מחסן שאגרתם בו שלל פריטים לא שימושיים. על כך, נסו לחשוב קודם כל על הפריטים החשובים ביותר ורק אחרי זה, אם יישאר לכם מספיק מקום, הוסיפו עוד. ועוד משהו: רגע לפני שאתם ניגשים לרכישה, חישבו את הפרופורציות. אם המרפסת שלכם אינה גדולה במיוחד, אל תתפתו לבחור ברהיטים גדולים, כבדים ומאסיביים, גם אם הם נראים יפים בחנות. במציאות, כלומר, על המרפסת המיניאטורית שלכם, הם ייראו כמו מפלצות ענק מסורבלות.

בנוסף לכל השיקולים הלוגיסטיים והטכניים, עליכם להגדיר מראש מה יהיה הייעוד של המרפסת שלכם. אם אתם מתכננים לארח בה חברים, תוכלו, למשל, להפוך אותה למטבח חוץ עם גריל ברביקיו ושולחן אוכל, או לחלופין, "לזולה" מרגיעה ונינוחה, המציעה לאורחים ערסלים, נדנדות ומגוון פינות ישיבה לבילוי משחרר באווירת סיני.

שולחן עץ מלא למרפסת

כך או אחרת, שולחן אוכל וכיסאות הם פריטי חובה. מעצבי הפנים ממליצים לרכוש סטים בסגנון סלון אירוח המיועדים במיוחד לחצר או מרפסת. רהיטים אלה עשויים בדרך כלל ממסגרת חזקה ממתכת כבדה ועץ חזק וחסין ללוחות, שמש חזקה ותנאי מזג אוויר קיצוניים ומרופדים בבדים עבים שאינם סופגים מים. גם פינת ישיבה מראטן או קש בסגנון אתני או בוהו שיק, תיראה מצוין על המרפסת שלכם.

אפשרות נוספת, המתאימה במיוחד למרפסת אינטימית שמיועדת לאירוח חברים באווירה אישית, הינה לבחור בשתיים או שלושה שולחנות קפה עגולים במראה מעוצב ולפזר בשאר המרחב כמה כורסאות וספת אהבה עם שני מושבים. ליצירת אווירה יותר משחררת, זורמת ונינוחה, ניתן להוסיף לאבזור המרפסת ערסל, נדנדה, כורסת קונכייה, כיסאות עם מושבים עמוקים ומיטות שזוף.

אילו צבעים תבחרו לרהיטים שיעמדו על המרפסת? ובכן, רבים נוטים לרכוש ספות עם ריפוד בצבע כהה ומשעמם, כזה שמסתיר כתמים ולכלוך. ובכן, בימינו ניתן לבחור בריפודים שדוחים כתמים וניתנים לכביסה ולכן המעצבים ממליצים לכם לבחור דווקא בריפוד עם  צבעים חינניים, מאלה שיהפכו את המרפסת שלכם למקום צבעוני, שמח, מעלה חיוך ויוצר אווירה של זרימה. אפשר בהחלט לבחור בגוונים בהירים או כהים של כחול או ירוק – צבעים אלה ישתלבו נהדר עם הנוף שבחוץ.

ריהוט ראטן למרפסת

אל תשכחו להוסיף למרפסת שלכם תאורה נעימה ומחמיאה לשעות הערב. אפשר לבחור במנורת פטיו עמידה או נורות סולאריים שיוצרים אווירה קסומה ואינטימית. האם המרפסת שלכם תהיה שימושית רק בימים החמים? ובכן, לא בהכרח. התקינו על המרפסת פטריית חימום כדי שתוכלו לבלות כאן גם בימי החורף. אל תשכחו להוסיף למרפסת קערות, עציצים ואדניות עם פרחים, עשבי תבלון ותה. כל אלה יעניקו למרחב החיצוני שלכם תחושה טבעית, נושמת, מלאת חינניות. ומה לגבי פריטים דקורטיביים? ובכן, מומלץ להסתפק במספר מצומצם שלהם ולבחור חפצי נוי יציבים, חסינים בפני מזג אוויר ואלה שאינם נשברים בקלות.

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...