Skip to main content
שולחן אוכל מעוצב בסגנון כפרי דגם Andalusia מעץ טיק מלא שולב במטבח מודרני – פריט ריהוט של גלריית וסטו בפרויקט שיפוץ מטבח בזיכרון יעקב.

המעצבת: יקירה בן אפרים

צילום: עידן גור צילום

שולחן אוכל כפרי במטבח

בימינו אלה, הביקוש למטבחים בסגנון כפרי מגיע לשיאים חדשים והסיבה לכך קשורה כנראה לשינוי הגלובלי במגמות העיצוב. המינימליסטי הקר והנוקשה, אשר שלט בזירת האדריכלות והעיצוב בעשרת השנים הקודמות, מאבד את אחיזתו בשוק ומפנה את מקומו לסגנונות מסורתיים יותר, המתאפיינים באופי יותר אישי, נינוח, חמים ומחבק. כיום, רבים מהבתים הפרטיים באזורים הכפריים מעוצבים בהשראה של הסגנון הכפרי הקלאסי וכוללים בתוכם מטבחים כפריים מסורתיים.

יחד עם זאת, הטרנדים החדשים בעיצוב פנים נוטים לגמישות קונספטואלית ואקלקטיות, אשר מאפשרות שילובים מסקרנים בין פריטי ריהוט ודקורציה בסגנונות שונים. לכן, שולחן אוכל בסגנון כפרי מובהק יכול להשתלב באופן הרמוני לא רק בבית כפרי, אלא גם במטבח מודרני בדירה אורבנית מבלי לאבד את מסריו העיצוביים המרכזיים, כמו חמימות, משפחתיות ותחושה טבעית ואותנטית.

שולחן כפרי במטבח מודרני

הטרנד שמשלב פריטי ריהוט בסגנון כפרי בחללים בעיצובים מודרניים קיבל למעשה שם משלו: כפרי מודרני. הסגנון האקלקטי הזה מאפשר ליצור פיוז'ן יצירתית תוך כדי ערבוב השראות של עיצובים כפריים מסורתיים עם מוטיבים מודרניים, המדגישים צורך בפונקציונליות וחסכון במרחב ובמשאבים אקולוגיים. כך, שולחן האוכל במראה כפרי שמיועד למטבח מודרני הינו למעשה שולחן כפרי מודרני, המשלב בתוכו את העקרונות המרכזיים של שני הסגנונות.

פינת אוכל כפרית

אז מה ההבדל בין שולחן אוכל כפרי מסורתי לשולחן כפרי מודרני?

ובכן, מצד אחד, שולחן כפרי שמיועד למטבח מודרני אורבני צריך לשמור על כל האיכויות שהפכו את הסגנון הכפרי לכל כך פופולארי ומוערך: חומרי גלם מעץ מלא או טבעי בגוונים בהירים, צורות פשוטות בקו נקי, גימור גולמי במראה מחוספס, מידות גדולות ומאסיביות, שילוב של אלמנטים מפורזלים ועוד. יחד עם זאת, בניגוד לדגמים כפריים קלאסיים, שולחנות כפריים מודרניים בדרך כלל אינם מעוטרים בכבדות באמצעות חריטות, ציורים וגילופים ומציגים מראה פונקציונלי ונקי יותר. בנוסף, שולחן אוכל כפרי מודרני יהיה לרוב קטן יותר מהשולחן הכפרי הסטנדרטי. הסיבה לכך מובנת מאליה – ברוב המטבחים המודרניים, ובמיוחד באלה שממוקמים בדירות אורבניות, אין מספיק מקום כדי להציב שולחן אוכל ענק בלי שיתפוס את כל החלל וייראה מסורבל ולא נוח.

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...