Skip to main content

רבים יגידו ששולחן האוכל הוא הרהיט החשוב ביותר בבית שאי אפשר בלעדיו. הוא מהווה פריט מרכזי בעצם הקיום שלנו שתלוי בצורך הפיזי הבסיסי ביותר של תזונה, וגם מחבר ומאחד את המשפחה כולה סביבו.

האופנה לפינות אוכל משתנה באופן מתמיד ומתפתחת בהתאם לרוח התקופה, ואילו כל קולקציית רהיטים חדשה, גם אם היא סופר מודרנית, תכלול שולחנות אוכל מעץ מלא, חומר שלעולם לא יחלוף מהאפנה וימשיך להעניק לנו תחושה של בטחון, חום ורוגע. בהיותו חומר טבעי יפהפה, עמיד לאורך שנים ופותח אינסוף  אפשרויות עיצוב, לא פלא שעץ הוא החומר הבחירה הטבעית ביותר כאשר זה נוגע לפינת האוכל.

שולחן אוכל מעץ מלא

מעצבים את פינת האוכל עם עץ מלא

שולחן אוכל זה אחד הרהיטים הנצפים ביותר על ידי האורחים שמגיעים לבקר ולכן עיצובו והתאמתו לסביבת פינת האוכל והמטבח הם קריטיים. אולם עץ הוא חומר גלם אוניברסלי שבאופן מדהים משתלב עם הכל. מה עיצוב הבית שלכם – קלאסי, וינטג', כפרי, מודרני? בכל סגנון ובכל סביבת רהיטים ניתן בקלות לשלב שולחן אוכל מעץ מלא. תבחרו את סוג העץ המתאים לסביבה, סוג הגימור, מבנה והממדים של השולחן, והפזל יסתדר.

שולחן אוכל כפרי

בין סוגי העץ המשמשים ליצור שולחנות אוכל מעץ מלא תמצאו שפע של טקסטורות וגוונים: עץ אלון, טיק, אלמון , אפר, ארז, ליבנה , זוברנו, וונגה, בוקיצה, אגוז, אשור ועוד. לכל אחד טקסטורה ייחודית ואופי משלו. חשוב לבחור את סוג העץ שעמיד לאורך זמן, חזק ולא נשרט בקלות.

צורה ומימדים

גודל השולחן: שולחן אוכל אמור לספק מספיק מקום לסועדים ויחד עם זאת לא להפריע לתנועה של דיירי הבית. מקובל לצאת מנקודת הנחה שלכל סועד דרוש כ-60 ס"מ אורך שולחן וזה כלל אצבע שעוזר לנו לבחור את הגודל המתאים.

מבנה הרגליים: שימו לב לרגליים של שולחן האוכל שלכם, האם הן לא מפריעות לישיבה ומצמצמות את כמות האנשים שיכולים לשבת בנוח מסביב לשולחן? רגליים פנימיות בדרך כלל מאפשרות ישיבה נוחה יותר לסועדים.

שולחן אוכל מעץ ממוחזר וברזל

שולחן עגול

אם חלל פינת האוכל שלכם מרובע, יש סיכוי ששולחן אוכל עגול הוא הבחירה הנכונה. יש משהו מאוד נעים ומחבר בישיבה סביב שולחן אוכל עגול, לא סתם תורת הפנג שוואי כל כך ממליצה על השימוש בצורה הזאת וטוענת שזה תורם לשיחה זורמת בין בני המשפחה ואף שלום בית. בנוסף העדר פינות בשולחן אוכל עגול מהווה פתרון מצוין עבור בית עם ילדים קטנים שמתרוצצים מסביב ועלולים להיפצע.

שולחן אוכל עגול

שולחן נפתח

שולחנות אוכל נפתחים אקטואליים לבתים ישראליים במיוחד. מד אחד בדרך כלל אין לנו מספיק מקום בפינת אוכל לשולחנות גדולים ומצד שני אנחנו אוהבים לארח כיד המלך. לכן קונים שולחן אוכל שמתאים במצבו הסגור למספר האנשים במשפחה המצומצמת ובמצבו הפתוח מכפיל או משלש את ממדיו. בשולחנות אוכל מעץ מלא קיים מגוון רב של פתרונות פתיחת השולחן ותוספות בצדדים.

שולחנות אוכל מעץ

טיפול בשולחנות אוכל מעץ מלא

שולחן אוכל מעץ מלא זאת השקעה לתקופה ארוכה והטיפול השוטף בו אינו מסתכם בניגוב אבק בלבד. תחזוקה נכונה של שולחן עץ מלא תשמור על הרהיט כחדש ותאריך את חייו.

  • עץ לא "אוהב" טמפרטורות גבוהות ולחות, לכן כדאי לדאוג שהשולחן לא יהיה חשוף לשמש ישירה ממושכת ולא למקם אותו בקרבת מקורות חום כגון גוף חימום או אח.
  • נגבו אבק משולחן האוכל שלכם בעזרת מטלית רכה יבשה כדי לא לשרוט ולא להרטיב אותו. הימנעו מהשימוש בחומרי פוליש לעץ הכוללים סיליקון שעלול לגרום נזק בלתי הפיך.
  • הגנו על פני השטח של שולחן האוכל שלכם. כסו אותו במפת שולחן ואם אפשר גם בכיסוי פד מיוחד מתחת למפה, כדי למנוע חדירת נוזלים, חום, כתמים שקשה להסיר ונזקים מכניים. אופציה נוספת היא להניח על השולחן פלטת זכוכית שתגן עליו ויחד עם זאת לא תסתיר את מראו הטבעי.
  • המנעו מלהניח כלים חמים על שולחן האוכל. זה יכול לשרוף את העץ ולהשאיר עליו סימנים. השתמשו פלייסמנטים ותחתיות לכלי הגשה, ספלים וכוסות.
שולחן אוכל מעץ מלא
רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...