Skip to main content

אזור פינת האוכל הוא אחד החללים החשובים ביותר בכל בית. זהו מקום המפגש היומי של כל המשפחה וגם אזור אירוח, דבר אשר מקנה לפינת האוכל גם תוקף של האזור הייצוגי של הבית, יחד עם הסלון. עיצוב פינת האוכל מהווה משימה מורכבת ורבים לא כל כך יודעים כיצד לגשת אליה. פינת אוכל מעוצבת איננה רק נותנת מענה לסוגיות הפרקטיות של הסדרי הישיבה, התאמת גודל וצורתו של שולחן האוכל וכדומה, היא תוצאה של תהליך חשיבה רחב הרבה יותר אשר כולל הסתכלות מקיפה יותר ויוצר בסופו של דבר מקום שלם, ייחודי, שיקי ונעים.

לקטלוג פינות האוכל בגלריית וסטו >

פינות אוכל

הקשר העיצובי של פינת האוכל לבית

גם אם פינת האוכל נמצאת בהפרדה משמעותית מהסלון יש לזכור שהקשר בין שני החללים קיים והוא חזק. רצוי לשמור על רצף עיצובי ואחידות מסוימת של שני המקומות הללו. יחד עם זאת לפינת האוכל אופי מיוחד משלו שמשתנה כמובן מבית לבית. בבתים רבים הוא מקום המפגש הקבוע של המשפחה לארוחת הערב, אחרי יום עבודה ולימודים ארוך. לכן זהו מקום ששוהים בו בעיקר בשעות בין ערביים או לאחר שהחשיך, דבר שנותן את הטון בכל הקשור לבחירת הצבעים והתאורה למשל. בנוסף, פינת האוכל היא לא פעם מקום של אירועים ואירוח, דבר המקנה לה אופי חגיגי ומהודר יותר.

ההתלבטויות של פינת האוכל

פינת האוכל היא פרויקט המורכב מהרבה החלטות קטנות שתצטרכו לעשות. כדי לא ללכת לאיבוד בים של אפשרויות תנסו להיצמד לרעיון אחד עיצובי לאורך כל הדרך.

הגישה העיצובית הכללית

חשבו איך אתם רוצים שתיראה פינת האוכל שלכם, תנסו להגדיר מספר תיאורים מילוליים הקשורים להרגשה שהיא נותנת לשוהים בה. האם אתם מחפשים לוק אצילי ומכובד, או שיקי ונועז, אולי דווקא מינימליסטי ונקי או מראה טבעי וכאילו לא מטופל. חשיבה זו תעזור לכם לבחור את הכיוון הכללי של עיצוב פינת האוכל שלכם. האם זו תהיה פינת אוכל קלאסית בסגנון אירופאי מוקפד, פינת אוכל מודרנית בקווים נקיים, במראה תעשייתי חד בשילוב של חומרים לא קונבנציונליים, פינת אוכל כפרית עשויה עץ מלא כבד וגושני, משהו אקזוטי בהשפעה של תרבויות המזרח הרחוק, או פינת אוכל מעוצבת בסגנון עתיק, רטרו או וינטאג'.

ברגע שהבנתם מה הכיוון – היצמדו אליו. תזכירו לעצמכם מה האווירה שאתם רוצים לקבל בכל החלטה שאתם ניצבים לפניה – בחירת הריהוט, התאורה, הטקסטיל, קשת הצבעים, פרטי נוי ועציצים.

פינות אוכל מעוצבות

בחירת השולחן

האופן שבו תיראה פינת האוכל מושפע בראש ובראשונה מבחירת צורתו וגודלו של האלמנט המרכזי – שולחן האוכל. סוגיית התאמת השולחן לחלל פינת האוכל רחבה מאוד. אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה על בחירת גודל וצורתו של שולחן האוכל בפרסום אחר שלנו. נוסיף רק שלמרות שקיימים מספר כללי אצבע אשר יעזרו לכם להחליט, הבחירה עדין משאירה הרבה מקום לשיקולים אינדיבידואליים הקשורים להרגלים וסדר היום הנהוג בכל משפחה.

כסאות לפינת האוכל

אתם ממש לא חייבים שהכיסאות ושולחן האוכל יהיו סט. זה לגמרי בסדר וגם באופנה היום לעבוד בשיטה של מיקס אנד מאץ'. מה שכן, כסאות לפינת האוכל גם הם כמובן צריכים לדבר בשפה העיצובית שבחרתם. אבל הרבה לפני זה הם חייבים להיות נוחים, נוחים מאוד. כמה נוחים? ברמה כזו שהאורחים שלכם יוכלו לשבת עליהם בכיף במשך שעתיים סביב ארוחה משותפת מהנה במיוחד. בדקו כיצד גודל וסידור הכיסאות מסתדרים סביב השולחן גם במצב של ישיבה וגם כאשר קמים ומזיזים את הכיסא אחורה, האם יש מספיק מקום במעברים מסביב לשולחן בעת הישיבה סביבו, האם קיימת התאמה בין גובה הכיסאות לבין גובה השולחן לפינת האוכל.

פינת אוכל עץ מלא

ריהוט משלים לפינת האוכל

פינת האוכל אינה חייבת להסתכם בשולחן האוכל והכיסאות, במיוחד אם יש לכם פינת אוכל גדולה. פרטי ריהוט נוספים יכולים להשלים את המראה ולהפוך את המקום למיוחד ונעים. כך למשל ויטרינה מעוצבת לתצוגת כלי בית חגיגיים היא פריט מקסים וגם שימושי בפינת האוכל. אפשרות נוספת היא שידת כלים בקרבת שולחן האוכל שתשמש לאחסון כלי הגשה, סכו"מ חגיגי, מפות, תחתיות סירים ועוד. אם קצת תכנון ומחשבה משימת עריכת השולחן בימי שישי תהפוך לקלילה וכיפית.

גם פרטי ריהוט קטנים ולא בהכרח פונקציונליים יכולים להוסיף מאוד. למשל שולחן צד קטן בפינה ועליו קערה, פסלון או עציץ, קונסולה אלגנטית צמודה לקיר עם מראה מעוצבת או תמונה מעליה או מדף דקורטיבי עם פרטי נוי.

פינת אוכל נפתחת מעץ אלון מלא

 תאורה של פינת האוכל

תאורה מתוכננת היטב יכולה לשדרג את פינת האוכל פלאים. תצטרכו להתייחס לצורתו של החלל ושולחן האוכל כדי להאיר את האזורים החשובים. כך למשל אם מדובר בשולחן אוכל עגול יכול להיות שתעדיפו גוף תאורה תלוי במרכז השולחן. לעומת זאת בפינות אוכל עם שולחן מלבני ארוך תצטרכו מספר גופי תאורה או אחד ארוך. גם תאורת קיר רגועה וחמה יכולה להוסיף אינטימיות וחן לאווירה הכללית, ליצור נצנוץ והשתקפויות רומנטיות. ואילו תזכרו שאור המגיע מכיוון הגב של הסועדים עלול ליצור צל על הצלחת, לכן לא כדאי לוותר על התאורה העליונה לגמרי.

פינות אוכל עץ מלא

חומרי הגלם

שילוב של חומרי הגלם הוא פועל יוצא של הקונספט. כך למשל בפינות אוכל כפריות או קלאסיות מסורתיות תראו שימוש נרחב בעץ מלא, ואילו פינות אוכל אורבניות מודרניות יתאפיינו בשילוב של חומרים שונים, כמו למשל השילוב הטרנדי של עץ וברזל. גם הגימורים של העץ הם דרך נפלאה להעניק לחומר גלם הנפלא הזה אופי. עץ במראה גולמי, כאילו לא מטופל משדר לנו טבע, נוף, חמימות, חזרה למקורות. לעומת זאת צביעה אטומה או גימורים פלסטיים דוגמת אפוקסי יכולים לקחת את המראה לכיוונים אחרים לגמרי.

צבעים

בחירת הצבעים היא תורה שלמה ולעתים לא פשוט לנו לדמיין מראש את התמונה המלאה על בסיס דוגמית קטנה של פנטון. תחשבו קר או חם, רגוע או עליז, בהיר ואוורירי או כהה אינטימי, תבחרו 3-4 צבעים שישמשו אתכם כפלטה, החליטו מה הצבע השולט ומה משמש רק להדגשים, איפה ליצור רקע של צבעים רגועים ואיפה הקונטרסטים הנועזים. אולי תרצו להפוך את אחד הקירות של פינת האוכל שלכם ל"קיר כוח" בעל צבע בולט שמדגיש את החלל, או שאולי ההדגשים יקבלו ביטוי באלמנטים קטנים של גוון השנדליר שמעל שולחן האוכל, צבע הריפוד של הכיסאות, המפה ופרטי הנוי המוצגים על המדף.

פינת אוכל מעוצבת

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...