Skip to main content

קלאסיקה מאופקת, אקלקטיות צבעונית וחזרה אל הטבע – כל מה שצריך לדעת על המגמות העדכניות בעיצוב הפנים.

שנת 2024 הביאה מגוון רב של טרנדים עיצוביים, השונים בתכלית מאלה ששלטו בשנים הקודמות. הגוונים האפורים, שהיו פופולריים בשנים הקודמות, נטשו את הבמה לטובת החמימות והעומק של פלטת הצבעים החומה, ובעד שהטרנד של העיצוב הטכנולוגי, האופייני לבתים חכמים, פחות מתבלט השנה, הסגנונות המסורתיים בהשראת המקסימליזם חוגגים קאמבק מפתיע. מגמות עיצוב רבות מחזירות אותנו לאסתטיקה קלאסית. הן משקפות את המיאוס של הצרכנים מהצעקנות האינסטגרמית השטחית שקבעה את הטון בעיצוב הפנים בשנים האחרונות ומבטאות את הגעגוע לעומק  ולאותנטיות – הן בחיים והן בחללי המגורים שלנו.

קטלוג רהיטים >

רהיטיםחום – הוא האפור החדש

מגווני הקפה והשוקולד ועד לקינמון והאדמה – חום הוא האפור החדש. סוף סוף זה קורה: המעצבים מוותרים על הגוונים האפורים הקרירים לטובת הפלטה החומה, החמימה והמחבקת שמשתלטת על כל פריטי העיצוב – מטקסטיל ווילונות ועד לספות והטפטים על הקירות.

ואם כבר בצבע עסקנו, אז נציין מגמה נוספת של שנת 2024, המצרפת אל החום הטרנדי שלל גוונים נועזים ותוססים. שילובים מפתיעים של צבעים דומיננטיים מופיעים  בקירות, רהיטים, וילונות, גופי תאורה וטקסטיל, ומעניקים לחלל נוכחות מרשימה ועוצמתית. לאלה שפחות מתחברים לחגיגה פרועה של צבעים, מוצע טרנד עיצובי עם קונספט הפוך, המתבסס על שימוש מתוחכם בצבע דומיננטי בודד ליצירת מראה מונוכרומטי באווירה דרמטית ואמנותית, תוך הדגשת המרקם, הצללית והחומר.

צבעים בעיצוב הבית

אקולוגי וגם אקלקטי

שתי מגמות שהכרנו בשנים האחרונות, מסרבות לצאת מהאופנה, ומכל הסיבות הנכונות: הסגנון האקולוגי שמשתמש בפרטי ריהוט ממוחזרים וטבעיים, הופך לפופולרי אפילו יותר, בדיוק כמו הטרנד חזרה אל הטבע, המתבסס ברובו על חומרים טבעיים.

ברשימה של הטרנדים המככבים השנה, נזכיר גם את המוטיב האקלקטי, שמערבב הכל בהכל –  ישן וחדש, עממי ויוקרתי, פשוט ומורכב, אמנותי ופונקציונלי – ויוצר שלל סגנונות פיוז'ן חד פעמיים, ואת הקונספט המודרני של עיצוב מותאם אישית, בו הדגש מושם על תחושה של נוחות אופטימלית על חשבון ההתמקדות בסמלי הסטטוס.

עולם העיצוב של שנת 2024 חוגג אמנות על כל גווניה. יצירות פיסול מודרניות מעוצבות כדמויות תלת ממדיות הצמודות אל הקיר, מוסיפות עומק ומימד לחללים ביתיים. בזווית עיצובית, יצירות אמנות בעלות צורה או טקסטורה תלת ממדית, מסקרנות ומושכות עין הרבה יותר מתמונות קיר רגילות. מעבר לכך, פסלים צמודים לקיר יכולים לשמש כרקע אטרקטיבי עבור כל מי שנוהג לנהל שיחות וידאו דרך המחשב.

ריהוט מעוצב

בחירת המעצבים: טרנד היוקרה השקטה

קונספט זה מתמקד ביצירת קו עיצובי קלאסי על זמני, עם ריהוט ודקורציה אלגנטיים בטעם גבוה, קווים אחידים ונקיים פלטות צבעים סולידית, קו שאינו מתאמץ להרשים ונטול ראוותנות צעקנית. הסגנון מדגיש את ההשקעה בפריטים איכותיים שעומדים במבחן הזמן, מתוך הערכה למסורת, היסטוריה ותרבות.

ניתן לראות את הביטוי של הטרנד בהעדפת חומרי גלם עמידים ואיכותיים במיוחד, כמו טקסטיל אלגנטי בעל מרקם רך, עשיר וחמים וריהוט מעץ מלא יוקרתי ונדיר. אלמנטים שמאפיינים את הטרנד משדרים תחושה של נוחות אופטימלית ועידון מאופק יוצרים אווירה מזמינה ונינוחה עם ניחוח אקסקלוסיבי.

עיצוב על פי טרנד של יוקרה שקטה עושה שימוש בפריטי ריהוט בסגנון מסורתי, הבנויים מעצים מלאים בגוונים כהים. רהיטים אלה מציגים מראה מגובש ואחיד בדגש עם נוכחות בלתי נשכחת. במסגרת הטרנד ניתן לעצב מחדש פריטי ריהוט ישנים, כדי לשמור על הרלוונטיות לזמנים מודרניים.

הרחק מהבית החכם

מגמה עיצובית דומה עוסקת במשמעות של חי אדם בעולם המודרני. קונטרסט לעיצוב האופייני לבית חכם, המשלב שלל מוטיבים בהשראת ההייטק, הטרנד הנוסטלגי מבוסס על אלמנטים בסגנון רטרו, ליצירת חללים "אנושיים" יותר, תוך סירוב להיכנע לשליטה של המחשב על חיי האדם. זוהי למעשה פילוסופיית עיצוב שמעריכה אורח חיים ברוח של פעם, מתרחק מכל הסממנים הטכנולוגיים של העידן המודרני. ללא כפתורים מהבהבים, רמקולים מדברים ופקודות אוטומטיות, יישום העקרונות של עיצוב רטרו מאפשר לכל אלה שמתגעגעים אל העידן שלפני עלייתה הבינה המלאכותית לעצב את בתיהם באופן שישקף את ערכיהם, תוך ביטוי אהבה למסורת והמשמעות ההיסטורית של פריטי ריהוט וינטג' שעוברים מדור לדור.

ספסל מסיבי אבקאה

שימוש בחומרי גלם מן הטבע

ושוב לאלה שמאסו מהאופנה הטכנולוגית: נשמו עמוק, עשו יוגה ומדיטציה ועצבו את ביתכם באמצעות הטרנד שיחבר אתכם לאמא אדמה (והאצות היפניות). בזווית פילוסופית, שילוב של חומרים אורגניים, אקזוטיים יותר או פחות, בעיצוב הבית מבטא את ההשתוקקת האדם המודרני אל הפשטות והטוהר של הטבע. ברמה הפרקטית, חומרי גלם טבעיים יוצרים מרחב נושם ומרגיע, המאפשר להתנתק מטרדות העולם.

למעשה, השימוש בחומרים ברי קיימא כמו במבוק, ראטן או קש אינו חדש בעיצוב הפנים מודרני, אך השנה נעשתה בנושא קפיצת מדרגה, והפעם מכלול חומרי הגלם המשמשים לצרכי הריהוט והדקורציה מתרחב עד למחוזות אקזוטיים של ממש, כמו סיבי אבקה בעיצוב רהיטים.

פונקציונליות מעל הכל

בכל הנוגע למגמות בריהוט, בשנת 2024 פונקציונליות היא השיקול המרכזי. פריטי ריהוט מודולרי או רב תכליתי, כגון שולחנות כתיבה מתקפלים או ספות נפתחות למיטה, צוברים פופולריות בימים אלה מכיוון שהם מאפשרים התאמה לצרכים דינאמיים ומשתנים של צרכנים מודרניים, מציעים גמישות מקסימלית ועוזרים למקסם את השטח בדירות אורבניות קטנות.

רהיטי עץ

ניצול חללים משניים

החתירה למיקסום הפונקציונליות אינה פוסחת על החללים המשניים שהוזנחו בשל היעדר מטרה ייעודית. המעצבים ממליצים להפוך מרחבים אלה – מסדרונות, חדרי שירות והחללים שמתחת למדרגות – לאזורים פונקציונליים שמותאמים לצרכים ספציפיים, כמו אחסון יין, מכונת קפה, מחסן קירור, מזווה, חדר ארונות ועוד.

פיוז'ן מותאם אישית

ברשימה של הטרנדים המככבים השנה, נזכיר גם את המוטיב האקלקטי, שמערבב הכל בהכל –  ישן וחדש, עממי ויוקרתי, פשוט ומורכב, אמנותי ופונקציונלי – ויוצר שלל סגנונות פיוז'ן חד פעמיים. ערבוב טקסטורות מהווה ביטוי מרתק לאקלקטיות מודרנית תוך מרד במוסכמות עיצוביות. כיום כבר מותר לשלב קירות גבס עם רצפת עץ ללא רגשות האשם. הטרנד האקלקטי מתמקד סביב אינדיבידואליזם, מתוך הדגשת החופש האישי, ונתמך על ידי קונספט של עיצוב בהתאמה אישית, בו הדגש מושם על תחושה של נוחות אופטימלית על חשבון ציוות לכללים וההתמקדות בסמלי הסטטוס.

מדפים מעוצבים

אמנות תלת מימד

עולם העיצוב של שנת 2024 חוגג אמנות על כל גווניה. יצירות פיסול מודרניות מעוצבות כדמויות תלת ממדיות הצמודות אל הקיר, מוסיפות עומק ומימד לחללים ביתיים. בזווית עיצובית, יצירות אמנות בעלות צורה או טקסטורה תלת ממדית, מסקרנות ומושכות עין הרבה יותר מתמונות קיר רגילות. מעבר לכך, פסלים צמודי קיר יכולים לשמש כרקע אטרקטיבי עבור כל מי שנוהג לנהל שיחות וידאו דרך המחשב.

אימוץ מורשת מקומית

החיפוש אחר המהות מביא את העיצוב המודרני אל החומרים, הטכניקות ומסורות הבניה המקומיות. ריהוט ואביזרי עיצוב שנבנו על ידי אמנים מקומיים מחברים את דיירי הבית למורשת, לשורשים ויוצרים קשר עמוק למקום בו הם גרים. ולא נשכח שהשימוש בחומרי גלם מקומיים הופך את תהליך הבנייה להרבה יותר ידידותי לסביבה.

הום סטיילינג

קו אחיד בהדפסי טקסטיל

טרנד אופנתי מסקרן, המכונה "הכל באחד", עוסק ביצירת דפוס דקורטיבי אחיד, כמו הדפס, גוון צבע או מרקם, שחוזר על עצמו בפריטי טקסטיל – מוילונות, שטיחים וכריות נוי ועד לריפוד הספה והכיסאות.

חיפוי עץ וטקסטוקות פסים

חיפוי קירות בעץ כהה הפך לפופולארי השנה בשל יכולתו המיידית ליצור אווירה חמימה, נינוחה ומחבקת, תוך שמירה על מוטיבים עיצוביים מסורתיים ומודרניים כאחד. הכירו את האובססיה החדשה של מעצבי פנים יצירתיים במיוחד: טפטים בצורת פסים. טפטים מפוספסים על הקירות בחללי מגורים יוצרים אפקט דרמטי הגובל בתיאטרליות גרוטסקית, והשימוש בהם מומלץ לבעלי הבית שאינם פוחדים מאקסטרווגנזה מוגזמת.

טרנדים בעיצוב הבית 2024

דקורציה שופעת

טרנד נוסף מציע לשלב פריטי ריהוט ודקורציה משיש כדי להעניק לחלל שפע של נוכחות בלתי נשכחת. ובכן, חומר גלם זה כבר לא מוגבל לעיצוב דלפקי מטבח או ריצוף חדרי אמבטיה. ניתן להשתמש במספר פריטים דקורטיביים בהשראת הטרנד או לחלופין לאמץ את האופנה באופן טוטאלי ולרהט את הבית עם שלל פריטים בנויים מאבן יוקרתית זאת. אריחי זכוכית חוזרים אלינו הישר משנות ה—90 של המאה הקודמת בתור חומר גלם אופנתי לעיצוב רצפות, קירות, דלפקים ושולחנות.

תאורה במרכז העניין

גופי תאורה וינטג' לעולם לא יצאו מהאופנה, אך אם בעבר הם נחשבו לפריטי אספנות נישתיים, הרי שהשנה הם מצאו את מקומם עמוק בתוך המיינסטרים העיצובי. אם התמזל מזלכם ונתקלתם במנורה עתיקה, אל תהססו לקחת אותה הביתה.

גוף תאורה עומד

טרנדים שיצאו מהאופנה

עד כה התעמקנו בכל מה שחדש. בשורות הבאות נדבר על הטרנדים שהיו איתנו בעבר אך הפכו ללא רלוונטיים השנה. תגידו להתראות לעיצובים מועתקים מעמודי אינסטגרם או פינטרסט. הם אמנם מצטלמים יפה אך לרוב מרגישים "פייק" ואין בהם עומק, אופי או מקוריות. השנה הגיע זמן להיפרד מרהיטים זולים בייצור המוני. הצרכנים המודרניים מבינים שהזול הוא היקר ומוותרים על רכישת רהיטים באיכות ירודה שמתפרקים במהירות למען ההשקעה בפריטים יקרים ששומרים על ערכם לאורך הזמן.

חשבתם שמינימליזם סטרילי חסר אופי ונשמה יישאר כאן לנצח? אז חשבתם. השנה הוא עוזב, ואפילו אנשי ההי טק לא הולכים להתגעגע.

מה עוד בחוץ? רהיטים בעיצוב אמצע המאה, מערכות ישיבה בגוון שנהב, שטיחים וכירבוליות מפרוות מזויפות, ארונות מטבח לבנים שמפנים את מקומם לדגמים בגוונים ירוקים וכחולים.

פינת אוכל מעוצבת

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...