Skip to main content

הטרנדים של עיצוב פנים לרוב מהווים מסגרת עבור עיצוב הרהיטים לבית ובחירות המעצבים בתקופה הקרובה. מהי התחזית של עיצוב הפנים לשנת 2023 ואיך זה ישפיע על עולם הריהוט? מהן המגמות בכל הקשור לפלטות הצבעים, חומרי הגלם, קונספציות והשפה העיצובית שיכתיבו את הטון בחללים הסובבים אותנו?

קשתות

האסתטיקה של אדריכלות הרנסנס חזרה בזמן האחרון לעיצוב פנים. אפשר לזהות את הביטוי שלה במראה הארכיטקטוני של חללי פנים, בצורניות של פרטי הריהוט וגם באלמנטים של הום סטיילינג. הקשת הפכה לפריט פופולרי של התקופה.תוכלו למצוא אותה בפתחי מעבר באקססוריז ופרטי הנוי השונים וגם במוטיבים של ריהוט מעוגל בעל צורות אליפטיות זורמות וסימטריות.

ספה זוגית

קיר רקע מעוצב

יש הטוענים שטרנד זה לוקח השראה בתקופת הפנדמיה בה נדרשנו להציב מחיצות הפרדה וגם להתאים קירות לצורך קיום שיחות וידאו, צילום או מטרות תקשורת נוספות עם העולם החיצוני. האפליקציות השונות בהם תקשרנו אונליין נתנו לנו אפשרות לבחור רקע שיופיע מאחורנו. המראות שהספקנו להתרגל אליהם במסך המחשב חדרו במהרה גם לעולם האמתי באמצעות קונספטים עיצוביים. קיר קרע מעוצב שהופך לקיר כוח בבית מהווה אחד מהם. תבחרו בעצמכם מה אתם רוצים להציג בו – סצנה מעולם הפנטזיה בדמות מוטיבים טרופיים אקזוטיים או טקסטורות בעלות

רהיטים בעיצוב טבעי

קרוב לטבע

סביבה שקטה, נעימה ומרגיעה של סגנון חיים אורגני פותחת את הפרק של מגמות מעולם הטבע. חומרי גלם דוגמת צמר, כותנה, חימר, עץ, ראטן, קש, במבוק ואבן מחזקים את המעמד הדומיננטי שהם תפסו בשנים האחרונות. גוונים ניטרליים חמים, לא רוויים מדי וללא קונטרסטים חזקים יסייעו ליצירת אפקטים של סביבה מדיטטיבית ומאזנת.

רהיטי עץ

אקלקטיות

כפרי-מודרני, כפרי- בארוק-קלאסי, מינימליסטי-בוהו שיק-עתיק. בעיקרון, אקלקטיות היא בעצם תערובת מתוחכמת של כמה סגנונות עיצוב פנים בחלל אחד. אולם בזמננו קיבל מונח זה פרשנות מעט שונה, חופשית יותר, אם כי מבוססת על אותה מהות. האקלקטיות בולטת במיוחד עם היכולת המדהימה שלה לשלב בין אובייקטים שלכאורה אין ביניהם שום קשר. עם זאת, צריך להיזהר בשילוב צבעים, טקסטורות וצורות. טעות קטנה אחת תהפוך הרמוניה לכאוס. כמו כן, יש צורך לקחת בחשבון את קנה המידה ואת הפרופורציות השונות של פרטי הריהוט, אביזרי עיצוב ואלמנטים נוספים בחלל. סגנון העיצוב האקלקטי מרמז שיוצרו מבין היטב מה היו הסגנונות ההיסטוריים של הפריטים אותם הוא משלב יחד.

דוגמה מוצלחת ופופולרית של עיצוב אקלקטי היא שילוב של ריהוט עתיק ומודרני, גופי תאורה מודרניים ופריטי עיצוב עתיקים. על ידי שילוב של סגנונות שונים, אנו יוצרים עיצוב פנים ייחודי, אינדיבידואלי ובלתי ניתן לחיקוי. לדוגמה, עד לאחרונה, הסגנון הכפרי נחשב להפל של הסגנון המודרני. המחשבה הייתה שהכפריות מחזירה אותנו ל"חיים הפשוטים". היום הסגנון הכפרי במגורים משולב לא רק עם מינימליזם, אלא גם עם אלמנטים של היי-טק.

ספה מעוצבת

הצבעים של 2023

מבין הצבעים הנייטרליים שניתן לקחת כבסיס לעיצוב פנים, גוונים כהים של בז' הם הדומיננטיים השנה. צבעים אלה הולכים טוב עם ירוק ולבן ויוצרים אווירה נעימה לעין. ירוק משמש להשלמת גוונים ניטרליים של לבן, בז' ואפור. שעדיין נשאר אופנתי, אם כי הוא מתחיל לאבד מקסמו.

אם אנחנו מדברים על גוונים אולטרה-טרנדיים בעיצוב פנים, אז חייבים לציין את צבע המנטה. זה מעניין גוון המנטה נראה מאוד מודרני ומואר מצד אחד, אולם יחד עם זאת הוא תמיד מתקשר לחיות בר, או עם מראה גן אקזוטי בשעות הבוקר המוקדמות.

רהיטים מעוצבים

סייבר פאנק או ראליזם דיגיטלי

העולם המחתרתי הדיגיטלי מקבל השנה ביטוי גם בעיצוב פנים. זוהי תנועה תרבותית עשירה חדשה יחסית אשר נצפית בקולנוע, באופנה וגם בעיצוב. סייבר פאנק מתוארת לעתים קרובות כ-"“high tech low life”" – עולם טכנולוגי מתקדם המאוכלס על ידי אנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם את המותרות. גווני ניאון בהירים בוהקים הם סימן ההיכר הבולט של הקונספט. תבניות עיצוב גרפי לא שגרתיות, טיפוגרפיה דיגיטלית ושילובי צבעים נועזים – אלה הם המאפיינים הפופולריות של הסגנון והם מעניקות הצצה מרגשת ומעט מטרידה אל העתיד.

פונגי טרנד

תאמינו או לא, אבל הפטריות הולכות ככל הנראה להשתלט על העולם בתקופה הקרובה. התחייה האייקונית של שנות ה-70 בשילוב האסוציות הגחמניות והמשונות של עולם הפונגי מיושמות בדפסים גרפיים וצורות תלת מימדיות של עיצוב פנים וריהוט. אולם מעבר לפירוש הפשטני של צורת הפטריה תוכלו למצוא מוטיבים שמתרגמים את הקונספט לטקסטורות, חומרים וגוונים אפלים שמתחברים לדימויים של יערות עם הלחות והריח של האדמה שמתכסה במוך.

פינת אוכל מעוצבת

מונוכרום יוקרתי

לאוהבי האסתטיקה המינימליסטית, טרנד עיצובי זה ממשיך לככב תוך דגש מיוחד על חדרי האמבטיה והמטבחים. גווני שחור ולבן בוריאציות ורמות כהות שונה מודגשים באלמנטים של זהב, נחושת או פליז אשר מקנים לכל החלל או לרהיט מראה יוקרתי ושיקי.

ריהוט שחור עם זהב

חללים של פרטיות

לא ברור מה השפיע על יצירת הטרנד יותר. האם זו הקורונה והבידודים או הצורך ההולך והגובר שלנו בפינה שקטה פרטית שאליה נוכל לברוח מההמולה הגדולה כדי להירגע ולהתרכז. תפיסה זו של יצירת חללים פרטיים קטנים על ידי הגדרות מרחביות או באמצעות מבנה וגודל של רהיטים שזורה בעיצובים העכשוויים.

רהיטים לבית

 

רהיטי עץ מלא - Vastu
גלריית רהיטי עץ מלא
גלריית וסטו היא גלריה לרהיטים מעץ, וותיקה וידועה באזור השרון ולה אולם תצוגה רחב ידיים באיזור תעשיה פולג, נתניה. עץ מלא הוא חומר גלם מדהים שניתן לחדש אותו כל הזמן ולשנות את פניו לאורך שנים ולהתאים אותו לכל זמן, לכל תקופה ולכל מקום. ניתן לייצר ממנו כל רהיט, לכל מטרה.
בודק...